İslamın güncellenmesi

Şimdi İslam güncellensin derken ne anladınız

Cahiliye döneminde belli zamanlarda peygamberler gelmiştir  neden bu peygamberler hepsi bir anda gelmedi de ara ara geldi gelen her peygamber dini güncellemiştir hakkı kendi kavimlerine anlatmış belli bir yüz yıllar boyunca berrak kalsa da küffar yine karatmayı başarmıştır  ve bir başka peygamber gelmiştir ve bu islamın doğuşu 571 e kadar devam etmiştir son peygamber Hz. Muhammed sav.den sonra peygamber gelmeyeceğine göre Alimler bu aydınlatma işini üslenmişlerdir.
Geçen zamanla bu zamanda da sapık hocalar var olmuştur. Ve şimdi bu zamanda olduğundan fazladır 
Kedikceleri olan hocalar,  kendine alım deyip vatan satan hocalar kadınları dövün diyen hocalar iftardan sonra sahura kadar rakı içe bilirsiniz diyen hocalar vs.vs işte tam bu durumda cumhurbaşkanın İslam güncellemesi diye bir konuşması ortaya çıkıyor tam yerli yerinde bir konuşma işte cumhur bunları görünce bunu söylüyor .şimdi gelelim ne demek istediğine 

Eskisi zamanla bu zamanın farkını anlatan bir konuşma bu burada örnek ve misaller vereceğim 
Örnek-bir eskiden insanlar hacca ve ya bir yere giderken uçak tren yoktu deve ile gidilir 3-5 ay süren yolculuklar olurdu bu yolculuk esnasında yolcuya namaz ve oruç ta seferi düşerdi .
Şimdi bu yollar 1-2 saatlik oldu ve hala seferi deyip çarpıtan hocalar var .
Eskiden okla savaş olurdu şimdi uçak tankla , eskiden posta,  güvercinler , tel graflar vardı şimdi imail .
Yani eskiye göre zaman ve teknoloji çok değişti .
İslamın güncellemesi derken bazı sulanmış beyinler oruç u 10 güne namaz rekatlarını azaltma ya 32 farzı 54 farzı üç beşe düşürecek gibi bir algıya girdi işte bunlar geçmişte olduğu gibi dini karartan kesim bu cahiliyelerin aydınlanması için dir. İslam dininin ışığının daha güçlenmesi içindir gerçek alim ve ilahiyatçıların en güzel şekilde anlatıp şimdiki neslin ve gelecek neslin daha iyi anlaması için ve dünyadaki bütün insanların islamı daha iyi anlaya bilmesi gerek .
Malasef yukarıda dediğim gibi 14 asır öncesi nasıl dinler karartıldıysa bu dönemde de o olmuştur .diyeceksiniz ki nasıl olmuştur şimdi şu yaşadığımız dünyaya bir bakın bütün müsliman ülkeler tarumar degilmi bütün müsliman ülkelerin üstünde oyun yokmu bütün müslimanlar bir birini öldürmüyormu bunu da mi göremiyoruz bu bir cahiliye dönemi degilmi dünyanın bir yerine gidin sorun müsliman nedir kimdir diye. size diyeceği şudur.
Müsliman katil , müslüman kelle keser, müslüman hırsız, müslüman,  göçebe, müsliman irticacı, müsliman terörist , bunu diyecektir bu zaman daki görünüm maalesef bu degilmi memleketlerini mecburen terk ettirilen göçebe haline düşürülen müslimanlar değilimi buna hayır demek körlük tür.
Peki neden 
 Şimdi bu zamana geniş bakalım ABD dini yaymak için dininin esas temellerini yerli yerine getirmek için bu kadar müsliman ülkeyi tarumar edip kendi kullana bileceği şekilde din adamları türetip kendi kullanacağı şekilde teröristler üretmiyormu .bakın 
El kaide, boku haram deaş,  pkk, ypg vs, vs bunlar ABD ye hizmet etmiyormu, peki amaç ne onlarında amacı kendi dinlerini güncellemek Frat, Nil arası Arz-ı-Mev’ud !evanjalistler dinini güncellemek için uğraşmakta ya İran ile sudilerin arasında ki sorun ne dinleri ni yaymak onlarda onun için uğraşmıyormu,  peki biz ne yapıyoruz hiç aval aval bakıyoruz dinimizi zamana göre anlatımını genişletelim dedikmi börtleyip çıkıyoruz sanki dini değiştirecek gibi güncelleme nedir yenş versiyon ile güzelleştirmek yeni anlatım şekli ile islamı en güzel teknolojilerle anlatmak  bu gün robatlar bile görev yapmaya başlayan yeni dünyada islamı modernize edip güncelleşme yapamadıkmı gelecek nesiller anlayamacak İslam deyince korkacak ve başka dini seçmesine vesile olacak .şu anki islamı nasıl ankatıcaz terör diyerek mi bunu diğer dinlerini günceleştirenler nasıl yapıyor görüyorsunuz islamı karalamak için , terörle islamı iç içe koya bilmek için ellerinden geleni yapmıyormu, bizim de yapmamız gerek .

Harun yıldırım 
( İslamın Güncellenmesi başlıklı yazı Harun Yıldırım tarafından 11.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.