TEMEL'İN ATI
Veli efendi hipodromuna giden Temel, atlar start alır almaz favorisi olan atı elinde dürbün ile takip ederek bir yandan da
 -Aslanum benum be nasıl da fırtına gibi gidey diyerek atını övmeye başlar. 
Gerçekten de Temel’in atı en öndedir. Etraftakiler gıpta ile Temel’e bakarlar, Temel durumdan memnun ve dört köşe olmuştur.
 Fakat bir süre sonra atlar teker teker Temel’in atına yetişip geçmeye başlarlar. Derken Temel’in atı en sonuncu duruma düşer. 
Temel etrafın alaylı bakışlarına aldırış etmeden tezahürata devam eder.
-Uy aslanım benum, ya bak nasıl da hepsini önine katti getiriy!

**

İKİ KİLO HAMSİ VER
 Karadenizlinin biri bir dükkana girmiş ve 2 kilo hamsi almak istediğini söylemiş . Tezgahtar adama şöyle bir baktıktan sonra:
- Karadenizli misin? diye sormuş . 
Müşteri önce şaşırarak 
-Yoo, demiş, sonra biraz kızarak:
-Ne yani Antep fıstığı istesem Antepli misin, kestane şekeri istesem Bursalı mısın diye mi soracaktın? demiş . 
Tezgahtar gayet sakin:
-Yyoo demiş . 
Müşteri daha çok sinirlenerek:
-Peki o zaman niye sordun kardeşim demiş. 
Tezgahtar:
-Niye olacak burası balıkçı değil nalbur dükkanı da ondan sordum demiş …

**
BİZİ BOŞA
Temel Fadime'ye boşanma davası açmış ve hakime, 
-Sayun hacum bey, karım üç yildur evde ne bulursa üstüme fırlatiyu. Ne olur bizu boşat! 
Hakim sormuş, 
-Peki evladım niye bunun için üç yıl bekledin?
Temel cevap vermiş :
– Yenü yenü isabet ettürmeye başladu da!

**

BERBERLİĞE HEVESLİ KEDİ
Berber Temel, Dursun’u tıraş ediyormuş. Dursun bakıyor, her geldiğinde dükkanın etrafında dolanan bir kedi var ve kedi arada bir dükkana girip çıkıyor. Dayanamayıp Temel’e takılmış:
– Ula Temel, haçen bu kedi galiba berberliğe çok merakludur. Her geldiğimde buralarda göreyrum oni daa. 
Bunun üzerine Temel cevap vermiş: 
– Yok ula ondan değuldur. Arada bir kulak, burun keseyrum. Ha o kedi oni pekliyi daa...

( Karadeniz Fıkralarından Seçmeler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 11.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.