Kanuni Sultan Süleyman’ın oğlu İkinci Selim “Kıbrıs’ı alırsam bir camii yaptıracağım.” dedikten sonra vaadini unutmuş, fakat bir gece rüyasında Hz. Muhammed Efendimiz:
“Ey Selim, sözüne sadık ol, vaat ettiğin camiyi buraya yaptıracaksın” diye parmağı ile Edirne’yi göstermiş. İşte bu sebepten Selimiye Camii serhat şehrinde yapılmış. Altı senede tamamlanarak 1575′te ibadete açılan bu caminin üç şerefesi, dört minaresi ve 999 penceresi vardır.
Caminin arsası rivayete göre eskiden lale bahçesiymiş. Bu arsanın sahibi olan yaşlı dede lalelerine kıyamadığı için cami yapılmasına gönlü razı olmamış. Sonunda ikna olunca bahçesinin devamlı sembolize edilmesi için caminin ortasındaki şadırvana lale motifinin yapılmasını şart koşmuş. Koca Mimar Sinan da ters lale motifi işlemiş. Bu motif burada bir lale bahçesi olduğunu, ters yapılışı ise sahibinin tersliğini simgelemektedir.

( İkinci Selim'in Rüyası Ve Selimiye Camii başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 13.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.