"Birbirimizi görmeden yaşlanıyoruz"Bu anlatımı ilk defa ,Ali Çolak'ın bir deneme yazısında okumuştum.Annesi ümmi bir kadın olmasına rağmen böyle edebi bir ifadeyi okuru ile paylaşmıştı.
Aynı söylemi Sabahattin Ali'nin yazdığı Kürk Mantolu Madonna romanından alıntılayınca iki aynı söylemin birbirinden habersiz ifadeleri edebiyat adına bende merak uyandırdı.
Nasıl ifade etmişti;
"Seninle şöyle bir oturup konuşamadık.
Birbirimizi görmeden yaşlanıyoruz farkında mısın?"
Sabahattin Ali

Hayat akıp giderken farkında olmadığımız bir ömür de tükeniyor.Yaşadığımız şehir,kıvrım kıvrım sokakları zamanla düz bir cadde oluyor.O dar,çıkmaz sokaklarda kalıyor hatıralarımız.Bize uzak bir hatıra olarak kalan eski sokaklar,tarihi mekanlar yeni nesil için bir başlangıç oluyor.Şehir bizden uzaklaşıyor.
Geçmiş bir zamanda etkisinde kaldığımız bir dizi filim,bir proğram belleğimizin bir yerinde saklı kalıyor.Hani bir zaman gelir anarız onu tekrar.Ama bunların bir kısmını bulamayız

Uzun yıllar olmuştu.O zamanlarda radyo FM bandından kaliteli yayınlar başlamıştı,radyolarımızda.Fethiye'de bir yaz. sabah kuşağında bir spiker o kadar güzel bir anlatım yapıyordu ki,şiir gibi sözleri akıcı.Çok beğenmiştim bu sesi.Sonralarda özel TV kanalları çoğaldı.Böyle güzel proğram yapımcılarıda doğal olarak yüksek ücretle özel TV lere transfer oldular.

O Fethiye'deki,güzel ses Oya Seymen'di.Artık özel bir Tv kanalında Mehtaplı geceler adlı şiir proğramı sunuyordu.O nun Başarısı çok sayıda şiir severi proğramına ilgi duyamasına vesile oluyordu.
Artık bizim de bir "Mehlika Sultanımız"olmuştu.Gün geçtikçe sevenleri çoğalıyordu.
Sonraları görünmez oldu.Hastalanmıştı.Yokluğu hissediliyordu.
Bu konumda bir yazı kaleme almıştım.Oya Seymen ve hayranları diye.O yazımı okuyan biri ile sosyal medyada arkadaş oldum.Artık TV lerde görünmez olmuştu.Ama o nu seven sadık dostları unutmadı.Merak içinde kalmışlardı.

Yine aradan zaman geçti.En taze haber kaynağı Google idi.Zaman zaman adını yazıp güncel haber bekliyorduk.Son haber artık hayata veda ettiğini yazıyordu.
"Mehtaplı gecelerin sunucu Oya Seymen son yolculuğuna uğurlandı."

Bir diğer tutkulu dinleyicisi bana vefat etmeden mesaj göndermiş.Ama ben bunun çok geç farkına vardım.O arkadaşta Oya hanım hakkında bilgi istiyordu.Maalesef vefat ettiğini yazdım.Beraber üzüldük.Acılar paylaşınca azalırmış.
Bizim Mehlika Sultanımız vefat etmişti.Geriye bir şiir anlatısı kaldı.Gözlerin istanbul oluyor birden.Yavuz Bülent Bakiler'in bu güzel şiirini ve bu yorumu dinlemek isteyen meraklıları Google da Gözlerin istanbul oluyor birden,Oya Seymen yazınca bu güzel şiirin tadına ve yorumuna aşina olabilirsiniz.

İnsanın gerçek ölümü ;öldükten sonra hatırlayanı kalmayana kadar sürermiş.Öyle sevenlerinin gönlünde yaşıyorsun.Allah rahmet eylesin.
( "Birbirimizi Görmeden Yaşlanıyoruz" başlıklı yazı M.Filizman tarafından 14.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.