Tuğrul Bey, Selçuk Bey'in torunudur. Babası Mikail bir savaşta şehit düşünce Selçuk Bey tarafından Cend şehrinde yetiştirildi. Selçuk Bey'in vefatı ve amcası Arslan Bey'in Gazneli Mahmut tarafından esir edilmesi üzerine 1025'te Selçuklu hanedanının başına geçti.  5 Eylül 1063 tarihinde vefat etti. 
Kurultay açılınca, eline bir ok alan Tuğrul Bey, bunu büyük kardeşi Çağrı Bey’e vererek, kırmasını istedi. Çağrı Bey bu tek oku kolayca kırdı. Üç ok birden verdi ve yine kırmasını istedi. Çağrı Bey üç oku zor kırdı. Ok sayısı dörde çıkınca kıramadı. Tuğrul Bey, Selçuklu ailesi için birlik ve beraberliğin şart ve kaçınılmaz olduğunu anlatmak için yaptığı bu hareketten sonra bir konuşma yaptı:
“Birlik halinde kalmadığımız takdirde, tek ok gibi kolaylıkla yenilebiliriz. Selçuklu ailesinin birleşik oklar gibi birlik içinde kalmaları halinde hiç kimse bizi yenemeyecektir. Bu şekilde cihanı fethedebiliriz.” Dedi.

( Birlik Olmazsak Tek Ok Gibi Kolayca Yeniliriz başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 14.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.