Bazı internet haberlerinde okuduklarımız ve sosyal medyadan öğrendiğimize göre anayasamızın ilk dört maddesinin değiştirilmesi konusunda  TBMM'nde çalışmalar yapılmaktaymış...

Bursa milletvekili İsmail Aydın'ın değiştirilebileceğine dair sözleri gerilim ve tartışmalara sebep olmuştur.

TC  her vatandaşı bilir ki bu maddeler asla değiştirilemez.

Nedir bu dört madde:

. ""Devletin Şekli

Madde 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.

II. Cumhuriyetin nitelikleri

Madde 2- Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletidir.

III. Devletin bütünlüğü, resmi dili, bayrağı, milli marşı ve başkenti.

Madde 3- Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir.

Bayrağı, şekli kanunda belirtilen, beyaz ayyıldızlı al bayraktır.

Milli marşı 'İstiklal Marşı' dır.

Başkenti Ankara'dır.

IV. Değiştirilemeyecek hükümler

Madde 4- Anayasanın 1'inci maddesindeki devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2'nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3'üncü maddesindeki hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.""

 Atatürk'ün kurduğu T.C. de devletimizin bekası ve ulusumuzun varlığının  asla değiştirilemeyeceği,  anayasamızın maddelerince ilk başa alınıp dört maddede sabitlenmiştir.

Hal böyle iken dilde telaffuz edilmesi bile abesle iştigaldir.

Bu sözleri sarf eden kişinin pişmanlık duymakta olduğunu düşünüyorum,

Kendisini halkımızdan özür dilemeye davet ediyorum,

Selam ve saygılarımla,

Yurdagül Alkan.

https://www.haberler.com/anayasa-nin-ilk-4-maddesinde-ne-yaziyor-9163667-haberi/

 

( Anayasamızın İlk Dört Maddesi başlıklı yazı Gülalkan tarafından 14.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.