Tarih bilmek gerekir. Bilmeyenleri hafızasını kaybetmiş insanlara benzetiyorum ben.
Bu sabah radyoda canakkale savaşı ile ilgili birsey anlattı spiker. 
Dinlerken gözyaşlarıma hakim olamadım.
Bu topraklar VATAN olsun diye Atalarımız bir an bile tereddüt etmeden canlarından vazgeçmişler.
Olay şöyle:
Bir teğmenin, yeni gelen askerlerle tanışma töreninde birşey dikkatini çekiyor;askerin birinin saçının bir kısmı kınalı.
 "Adın ne ?" diye soruyor .
"Ali komutanım."
 "Bu saçının hali ne Ali, ne yaptın saçına ?"
"Annem kına yaktı komutanım."
Komutan gülümsüyor,askerler de aralarında gülüşüyorlar. Daha sonra da bu kına olayı nedeniyle, Ali'yle sürekli dalga geçiyor, alay ediyorlar. 
Her defasında Ali bu duruma çok içerliyor .
Üstelik komutan ona "KINALI ALI " lakabını takıyor .
Zavallı Ali bu durumdan çok rahatsız olsa da; neylesin yapacak bir şey yok .
Bu durumun baskalarının, evdeki kardeşinin de  başına gelmemesi için annesini uyarmaya karar veriyor. 
Ne var ki; zavallı Ali 'nin okuma yazması yok.
Bir arkadaşından rica ediyor ve o söylüyor arkadaşı yazıyor :
 " Canım anam " diye basladığı mektubunun sonunda şunları söylüyor : "Hani buraya gelirken saçıma kına yakmıştın ya Anacığım; herkes benimle alay ediyor,dalga geçiyor .Bak kardeşim de askere gidecek, sakin ola onun saçına da kına yakma,ellerinden öperim "
Bir kaç gün içinde cepheye asker sevk edilmesi lazım ama hepsi acemi,teğmen çok zor da olsa Kınalı Ali ve arkadaşlarını hiç bir tecrübeleri olmamasına rağmen cepheye göndermek zorunda kalıyor.
Tabii ki; o cepheden dönen olmuyor.
Bir gün teğmen bakıyor, KINALI ALI 'nin annesinden bir mektup gelmiş,elleri titreyerek açıyor mektubu ve mektupta aynen şu sözler yer alıyor :
 "Oğul bizde üç şeye kına yakarlar.
1. Evlenen kıza; eşine ve çocuklarına kurban olsun diye.
2. Kurbanlık koça; Allah 'a kurban olsun diye.
3. Askere giden oğluna; VATANA KURBAN OLSUN diye .
Tegmen gözyaşlarına hakim olamıyor, hıckıra hıçkıra ağlıyor.

Bu mektup şu an çanakkale Şehitleri Müzesi' nde saklanıyor .

TÜM ŞEHİTLERİMİZE ALLAH'TAN RAHMET DİLİYOR AZİZ HATIRALARI ÖNÜNDE SAYGIYLA EĞİLİYORUM.
RABBİM KAHRAMAN MEHMETÇİKLERİMİZİ VE POLİSİMİZİ KORUSUN.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
16 Mart 2018
( Çanakkale'de Bir Kınalı Ali başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 16.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.