Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 18.03.2018
Okunma Sayısı : 1873
Yorum Sayısı : 0

CEHENNEM KAÇ KATTIR VE KİMLER HANGİ KATA GİDECEKLERDİR?

           Cehennem 7 kattır. Her kata dünyadaki hayatlarında yaşam biçimlerine göre guruplar halinde 7 gurup insan girecektir.

15/HİCR-44: Lehâ seb’atu ebvâb(ebvâbin), likulli bâbin minhum cuz’un maksûm(maksûmun).

Onun (cehennemin) 7 kapısı vardır. Her kapı için onlardan taksim edilmiş (bölünmüş) bir grup vardır.

           Herkesin nefsinde 19 afet bulunmaktadır. İnsanlar Allah’a ulaşmayı dileyip şeytan ve tağuta kul olmaktan kurtulamadıkları ve mürşitlerine tabi olarak bu afetleri tezkiye etmediklerinden dolayı cehenneme gideceklerdir. Bu konuyu daha önce geniş bir şekilde açıklamıştık.

          Cehennemin üzerinde de bu yüzden 19 vardır.

74/MUDDESSİR-30: Aleyhâ tis'ate aşer(aşare).                                                                                Onun üzerinde 19 vardır.          

Cehennem (aşağıya doğru) 7 kattır. Ve hangi kata şu insanlar gidecektir.

1.ci Kat CEHENNEM; Allaha ulaşmayı ve Allah’ın dostu olmayı gönülden dilemeyen mü’minler gidecek.

10 / YUNUS - 7 İnnellezîne lâ yercûne likâenâ ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne).                                                                           Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah'a ulaştırmayı) dilemezler. Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır.

10 / YUNUS - 8 Ulâike me'vâhumun nâru bimâ kânû yeksibûn(yeksibûne).                                 İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir).

2.ci Kat CEHENNEM; Allaha   ulaşmayı dilemedikleri gibi ,böyle bir şey yok diyerek ,yalanlayanlar gidecek.

10 / YUNUS - 45 Ve yevme yahşuruhum keen lem yelbesû illâ sâaten minen nehâri yete ârefûne beynehum, kad hasirellezîne kezzebû bi likâillâhi ve mâ kânû muhtedîn(muhtedîne).                                                                                                           Ve o gün (Allahû Tealâ), gündüzden bir saatten başka kalmamışlar (bir saat kalmışlar) gibi onları toplayacak (haşredecek). Birbirlerini tanıyacaklar (aralarında tanışacaklar). Allah'a mülâki olmayı (Allah'a ölmeden önce ulaşmayı) yalanlayanlar, hüsrandadır (nefslerini hüsrana düşürdüler). Ve hidayete eren kimse(ler) olmadılar (ruhlarını ölmeden evvel Allah'a ulaştıramadılar).

3.cü Kat CEHENNEM; Sıratı müstakim üzere iken, tekrar fıska düşmüş ve aynı zamanda başkalarına da engel olanlar girecek.

13 / RAD - 25  Vellezîne yankudûne ahdallâhi min ba’di mîsâkıhi ve yaktaûne mâ emerallâhu bihi en yûsale ve yufsidûne fîl ardı ulâike lehumul la’netu ve lehum sûud dâr(dâri).                                                                                                                                         Onlar, misaklerinden sonra (Allah'a ruhlarını teslim edeceklerine dair ezelde Allah'a misak verdikten sonra) Allah'ın ahdini bozarlar (ruhlarını Allah'a ulaştırmazlar). Ve Allah'ın, O'na (Allah'a) ulaştırılmasını emrettiği şeyi keserler. Ve yeryüzünde fesat çıkarırlar (başka insanların da Sıratı Mustakîm'e ulaşmalarına mani oldukları için fesat çıkarırlar). Lânet onlar içindir. Ve yurdun kötüsü (cehennem) onlar içindir.

4.cü Kat CEHENNEM; İnsanların hidayetine yani Allah’a ulaşmalarına mani olan din adamları ve idareciler. Bu şekilde iki defa lanet alanlar.

33 / AHZAB - 67 Ve kâlû rabbenâ innâ ata’nâ sâdetenâ ve kuberâenâ fe edallûnes sebîl(sebîlâ).                                                                                                                           Ve cehennemde olanlar derler ki: "Yarabbi, muhakkak ki biz, sâdatlarımıza (dînde ileri gidenlerimize) ve küberamıza (büyüklerimize) itaat ettik. Ve böylece Senin yolundan (Sıratı Mustakîmi'nden) saptık."

33 / AHZAB - 68 Rabbenâ âtihim dı’feyni minel azâbi vel anhum la’nen kebîrâ(kebîren). Rabbimiz, onlara iki kat azap ver ve onları büyük bir lânetle lânetle.

5.ci.Kat CEHENNEM; Kuran hakikatlerini ve hidayeti gizleyerek, insanların Allah’a ulaşmalarına engel olanlar ve bu şekilde ayetleri örtenler. Bu insanlara hem ALLAH lanet ediyor, hem de lanet ediciler lanet ediyor.

2 / BAKARA - 159 İnnellezîne yektumûne mâ enzelnâ min el beyyinâti vel hudâ min ba’di mâ beyyennâhu lin nâsi fîl kitâbi, ulâike yel’anuhumullâhu ve yel’anuhumul lâinûn(lâinûne).                                                                                                                  İndirdiğimiz o beyyinelerden olan şeyleri ve hidayeti (ölmeden evvel ruhun Allah'a ulaştırılmasını) Kitap'ta Allah insanlara açıkladıktan sonra gizleyenler (var ya), onlara, hem Allah lânet eder hem de lânet ediciler lânet eder.

6.cı Kat CEHENNEM; Hidayeti örtenler, geniş halk kitlelerini etkileyenler ve Allah’ın ayetleriyle, Resul ve Velileri ile alay edenler.

18 / KEHF - 105 Ulâikellezîne keferû bi âyâti rabbihim ve likâihî fe habitat a’mâluhum fe lâ nukîmu lehum yevmel kıyameti veznâ(veznen).                                                                  İşte onlar, Rab'lerinin âyetlerini ve O'na mülâki olmayı (ölmeden evvel ruhun Allah'a ulaşmasını) inkâr ettiler. Böylece onların amelleri heba oldu (boşa gitti). Artık onlar için kıyâmet günü mizan tutmayız.

18 / KEHF - 106 Zâlike cezâuhum cehennemu bimâ keferû vettehazû âyâtî ve rusulî huzuvâ(huzuven). (Âyetlerimi) örtmeleri (inkâr etmeleri) ve âyetlerimi ve resûllerimi alay konusu edinmeleri sebebiyle, onların cezası işte bu cehennemdir.

7.ci Kat CEHENNEM; Büyü ,sihir ve hüddam yapanlar, şeytana tapanlar, şeytanlar ve münafıklar gidecektir.

2 / BAKARA - 102 Vettebeû mâ tetlûş şeyâtînu alâ mulki suleymân(suleymâne) ve mâ kefere suleymânu ve lâkinneş şeyâtîne keferû yuallimûnen nâses sihrâ, ve mâ unzile alel melekeyni bi bâbile hârûte ve mârût(mârûte), ve mâ yuallimâni min ehadin hattâ yekûlâ innemâ nahnu fitnetun fe lâ tekfur fe yeteallemûne minhumâ mâ yuferrikûne bihî beynel mer’i ve zevcih(zevcihî), ve mâ hum bi dârrîne bihî min ehadin illâ bi iznillâh(iznillâhi), ve yeteallemûne mâ yadurruhum ve lâ yenfeuhum ve lekad alimû le menişterâhu mâ lehu fîl âhireti min halâkın, ve le bi’se mâ şerev bihî enfusehum lev kânû ya’lemûn(ya’lemûne).                                                                                                   Onlar, Süleyman (A.S)'ın mülkü üzerine şeytanların okuduğu (anlattığı, tilâvet ettiği) şeylere tâbî oldular (uydular). Süleyman (A.S), inkâr etmedi (sihir yapmadı ve kâfir olmadı). Fakat şeytanlar insanlara, sihri ve Babil Şehri'ndeki iki meleğe, Harut ve Marut'a indirilen şeyleri öğretmekle kâfir oldular. Oysa onlar: “Biz sadece bir fitneyiz (sizin için bir imtihanız). O halde (sakın sihir ilmini öğrenerek) kâfir olmayın.” demedikçe hiç kimseye bunu öğretmezlerdi. Fakat o ikisinden, erkek ile karısının arasını açacak şeyler öğreniyorlardı ve de onlar, Allah'ın izni olmadan onunla (sihirle) hiç kimseye zarar verebilecek değillerdir. Ve onlar kendilerine fayda vermeyen, zarar veren şeyleri öğreniyorlar. Andolsun ki onlar, onu (sihri ve ona ait bilgileri) satın alan kimsenin ahirette bir nasibi olmadığını kesin olarak öğrendiler. Elbette onunla (sihre karşılık) nefslerini sattıkları şey ne kötü, keşke bilselerdi.

  Cehenneme giren insanlar, suçları arttığı cihetle cezaları giderek artan insanlardır. En kötüsü yalnız kendilerine değil, büyük kitlelere zarar verenler, büyü yapanlar, hüddam yapanlar, şeytandan occult kültürü öğrenenler ve şeytana tapanlardır. Hepsinin şeytanla kurdukları ilişki standartları içerisinde gidecekleri yer, 7. kat cehennemdir.

4/NİSÂ-145 İnnel munâfikîne fîd derkil esfeli minen nâr(nâri), ve len tecide lehum nasîrâ(nasîran).                                                                                                                        Muhakkak ki münafıklar, ateşin en aşağı tabakasındadırlar. Ve onlar için asla bir yardımcı bulamazsın.

       

Allah razı olsun

Burhan AKSU

 

( Cehennem Kaç Kattır Ve Kimler Hangi Kata Gideceklerdir başlıklı yazı mihrimah tarafından 18.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.