Kanuni Sultan Süleyman, başarılı bir asker, kudretli  bir devlet adamı, eşine nadir rastlanan bir devlet teşkilatçısıydı. Kanuni, kanunları yenileyip ek kanunlar yapıp, bunlara önem verdiği için bu ünvan verildi.
Roma-Germen İmparatoru Şarlkent’in ve kardeşi Avusturya-Bohemya Kralı Ferdinand’ın Macaristan’ın içişlerine karışması üzerine Kral Yanoş, Sultan Süleyman Han’dan yardım istedi. Padişah, 25 Nisan 1532′de Alman Seferi’ne çıkıp 120.000 mevcutlu ordusuyla Avusturya’yı işgal etti. Şarlkent 250.000 kişiden fazla Hıristiyan ordusuyla Osmanlıların karşısına çıkmaya cesaret edemedi. 
Sultan Süleyman Han’ın, Almanya Seferi nedeniyle Orta Avrupa’da bulunmasından korkup, savaştan kaçan Şarlkent,  anlaşma istedi. Sultan Süleyman Han anlaşmayı kabul etti. Şarlkent 22 Haziran 1533 tarihli İstanbul Antlaşması’yla Osmanlı İmparatorluğu’nun ve Büyük Hükümdar’ın üstünlüğünü kabul etti.
Eğer Kanuni Sultan Süleyman Han, Almanya Seferi’nde Avrupa içlerine kadar ilerlemiş iken, Şarlkent’in anlaşma isteğini kabul ederek seferden dönmemiş ve Almanya’yı ele geçirmiş olsaydı, Osmanlı İmparatorluğu değil Viyana’ya, bütün Avrupa’ya sahip olabilirdi.

( Kanuni Almanya Seferini Tamamlasaydı Ne Olurdu? başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 20.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.