Balzac : Birçok kadınlar, öyle taparcasına severler ki,aşıklarını bir  tanrı gibi görmek isterler; halbuki bir erkeği kendilerini düşünmeden  seven kadınlar, onun büyüklükleri kadar küçüklüklerine de bayılırlar.
Balzac : Sevilen kadın bütün kadınların en güzeli değil midir?
Basta : Erkek az fakat sık sever, kadın ise çok ancak bir kez sever.
Bernard Shaw : Erkeğin de, kadının da terbiyesi birbirleriyle  tartıştıkları zaman belli olur.
Bernard Shaw : Moda kadınlara benzer, onun da havası vardır.
Beydeba : Üç şeyi sıfır saymak gerekir: İçinde su olmayan ırmak,  hükümetsiz bir memleket ve kocasız bir kadın.
Bierce : Kadınların ellerine düşeceğine kucaklarına düş.
Byron : Gece, kadınlarla yıldızları güzel gösterir.
Byron: İlk tutkusunda kadın aşığını sever; ondan sonrakilerde ise  sevdiği hep aşktır.
Celderon : En iyi öğüt verenler kadınlardır.
Cenap Şehabettin : Kadın olsun , kitap olsun cildine aldanmayıp  içindekilere bakılmalıdır.
Cervantes : Kadının güzelliği ateşe benzer, yaklaşmayana zararı dokunmaz.
Chesterfield : Zekalarıyla ilgili en çok iltifat alan kadınlar  tartışılmaz derecede güzel veya tartışılmaz derecede çirkin  olanlardır.
De Segur : Erkekler yasaları, kadınlar davranışları şekillendirir.
De Segur : Erkekler, kadınlara istediklerini söylerler; kadınlar,  erkeklere istediklerini yaparlar.
Detroit News Gazetesi: Bellek çılgın bir kadına benzer, renkli  paçavraları toplar ve yiyecek şeyleri sokağa atar...
Elayne Boosler : Sokakta hiçbir zaman kel ve şişman bir kadınla yürüyen  bir erkek göremezsiniz.
Euripides : kadının kötüsü kadar kötü, iyisi kadar da iyi bir yaratık yoktur.
F.Herczeg : En budala kadının bile sırlarını saklayacak kadar aklı vardır.
Goethe : Erkekler yaşlanır, kadınlar ise değişir.
Grillparzer : Fırsat, nazlı, cilveli bir kadın gibidir. Bir kez kapıyı kapalı bulursa, bir daha gelmez.
Halil Cibran : İki kadın konuştuğunda hiç bir şey söylemezler. Bir  kadın konuştuğunda bütün bir hayatı açıklar.
Hermann Hesse : Başka nedenler bahane edilse de, hayatta yapılan şeylerden pek çoğu kadınlar için yapılır.
Hermann Hesse : Bir an uğruna kendini gözden çıkarabilmek, bir kadının  gülümsemesi uğruna kendini feda edebilmek, işte budur mutluluk.
Keats : Öyle kadınlar gördüm ki bir şiirle evlenmek için bir romandan  vazgeçmeye hazırdırlar.
Kisfaludy : İnsanda arzu ile birlikte saygı uyandırmayan kadın ne zavallıdır.
La Rochefaucauld : Modadan ayrılmayan bir kadın, kendine aşık olmuş bir kadındır.
La Rochefoucauld : Bir kadın için güzelliksiz gençlik veya gençliksiz güzellik işe yaramaz.
Linda Sunshine : Eğer kendiniz hakkında konuşursanız, erkek sıkıcı  olduğunuzu düşünecektir. Eğer başkaları hakkında konuşursanız  dedikoducu olduğunuzu düşünecektir. Eğer kendisi hakkında  konuşursanız, dünyanın en zeki ve hoş sohbet kadını olduğunuzu  düşünecektir.
Ludwig Van Beethoven : Müzik, erkeklerin kalbinden ateşler çıkarmalı,  kadınların gözlerinden yaşlar akıtmalıdır.
Madame de Stael : Erkek olmadığıma memnunum, yoksa bir kadınla evlenmek  zorunda kalacaktım.
Madonna : Kadınlar sıradan erkeklerden hoşlanır ve erkekler de sıradan  olmak için ellerinden geleni yaparlar.
Marcel Achard : Kadın duyduğuna inanır, erkek gördüğüne.
Marjorie Nichalson : Kadınların erkekler kadar başarılı  olmamalarının en temel nedeni kadınların karılarının olmamasıdır.
Marlene Dietrich : Erkeği affeden kadın, suçlarını ısıtıp ısıtıp  kahvaltıda önüne sürmemelidir.
Mevlana : Ağlamak kadının tuzağıdır.
 Mohawk Kabilesi : Doğum yapan her şey dişidir. kadınların ezelden beri  bildiği kainatın dengelerini erkekler de anlamaya başladıkları zaman,  dünya daha iyi bir dünya olmak üzere değişmeye başlamış olacaktır.
Napolyon : Güzel bir kadın göze;iyi bir kadın da kalbe hoş  görünür. Birincisi pırlanta, ikincisi de hazinedir......
Nietzche : Erkek yüreğinin özünde sertlik vardır, oysa kadının yüreği özünde katıdır.
Ortega Gasset : Bir erkeğe göre erkeğin iyisi ile, bir kadına göre erkeğin iyisi ayni şeyler değildir.
Oscar Wilde : Bir kadın tekrar evlenirse bu ilk kocasından nefret ettiği içindir. Bir erkek tekrar evlenirse bu da ilk karısına taptığı içindir.
 Oscar Wilde : Erkekler kendilerini yorgun hissettikleri için, kadınlar ise meraktan evlenirler.  İkisi de hayal kırıklığına uğrar.
 Ovidius : Kadının bekçisi namusudur.
Plautus : Ayna, kendilerine güvenmeyen kadınlar içindir.
Polonya Atasözü : Kadın evlenmeden önce, erkek evlendikten sonra ağlar.
Refik Halit Karay : Kadın eliyle açılan gönül yarasını yine bir kadın eli sarar.
Refik Halit Karay : Tek ayna icat edilmemiştir ki kadına 'sende iş  kalmadı' desin.
Rochebrune : Kadının namusunu erkeklere karşı koruması, ününü  kadınlara karşı korumasından çok daha kolaydır.
Schopenhauer : Kadının bütün kaderini eza ve cefa teşkil eder. Kadın  kocasının sabırlı ve itaatli bir esiri, çocuklarının cana yakın ve çaresiz bir hizmetçisidir. Kadın daima çocuk yetiştirdiği için ruh itibarıyla da çocuklaşmıştır. Dişi karıncaların çiftleşmeden sonra  kendisine ihtiyacı kalmayan ve hatta yumurtlama esnasında kendine zararlı olacak olan kanatlarını terk ettiği gibi kadında birkaç çocuktan sonra kendisine gereği kalmayan bütün güzelliklerini kaybeder....
Shakespeare : Bütün dünya bir oyun sahnesidir. Kadın erkek bütün  insanlar da yalnızca oyunculardır. Her birinin sahneye giriş ve çıkış  zamanları vardır.
Shakespeare : Hiç bir güzel kadın yoktur ki aynanın karşısına geçip  sırıtıp durmasın.
Shakespeare : Kadın çok defa hoşlandığı şeye dudak büker...
Sophokles : Susmak, kadınlar için bir süstür.
Strindberg : Bir kadın, anne olana kadar çocuktur.
Sudan Atasözü : Hiçbir mutfak, iki kadını alacak kadar zengin değildir.
Thomas Fuller : Kadın yalnız gözle seçilmez. Onu, gözünden çok kulağınla seç.
Timothy Leary : Erkeklerle eşit olmak isteyen kadınlar, yükselme  hırsından yoksundur.
Tolstoy : Kadın ne kadar az hoşa giderse, o kadar vefalı olur.
UYARI:
---Alıntıdır. Sözlerin gerçek sahipleri yan tarafta yazılı olan isimler olmayabilir. O nedenle kullanırken dikkatli davranmalı-----

( Kadın Ve Erkek Üzerine Ne Demişler? başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 23.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.