-Bir dalda bir kartal; dal tartar, kartal kalkar.
-Hakkı hakkının hakkını yemiş.Hakkı Hakkı’dan hakkını istemiş. Hakkıya hakkını vermeyince haklı da Hakkı’nın hakkından gelmiş.
-Keşkekçinin keşkeklenmiş keşkek kepçesi.
-Kırk kırık küp kırkının da kulpu kırık kara küp.
-Değirmene girdi köpek, değirmenci vurdu kötek; hem kötek yedi köpek, hem kepek yedi köpek.
-Aliş’le Memiş mahkemeye gitmiş. Mahkemede mahkemeleşmişler mi mahkemeleşmemişler mi?
-Gökten bir damla düştü, şıp benim alnıma, şıp anamın alnına, şıp benim alnıma, şıp anamın alnına, şıp benim alnıma, şıp anamın alnına, …
-Şemsi Paşa pasajında sesi büzüşesiceler.
-Siz Çekoslovakyalılaştırabildiklerimizden misiniz, yoksa Çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdan mısınız?
-Şu köse yaz kösesi, şu köse kış kösesi, ortada su şişesi.
-Bir berber bir berbere ‘Gel birader, beraber bir berber dükkani açalım’ demiş.
-Şu yoğurdu sarımsaklasak da mi yesek yoksa sarımsaklamasak da mı yesek?
-Bu duvarı badanalamalı mı, badanalamamalı mı ?
-Çatalca’da başı çıbanlı topal Çoban, çatal sapan yapar satar.
-Bu evi yıkıp yapsak da mı otursak, yoksa yıkmasak onarsak da mı otursak?
-Gece penceredeki benekli tekir kedi tenceresindeki eti yedi.
-Al bu takatukaları Takatukacıya takatukalatmaya götür. Takatukacı takatukaları takatukalamam derse Takatukacıdan takatukaları takatukalatmadan al da getir.







( Oruç Baba'nın Seçtiği Tekerlemeler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 24.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.