Eskiler klakson da derlerdi, korna deniyor, arabaların sesli uyarı sistemleri bunlar. Yerinde ve zamanında kullanıldığı zaman hayat da kurtarır, sakatlanmaları, yaralanmaları da önleyebilir. Ancak gereksiz yere de kullanıldığına çok şahit oluyoruz, hele de bizim ülkemizde...


Biri gelip de dibimde hem de hiç gerek yokken zart zart kornaya bastı mı ben şahsen gıcık oluyorum. Benim gibi bir sürü insanda biliyorum ki hiç hoşlanmıyor ve gıcık kapıyor bu duruma... Bildiğim kadar bir çok Avrupa Ülkesinde öyle gelişigüzel her yerde kornaya basamazsınız... Okul gibi, hastane gibi, Huzur Evi gibi yerlerden geçerken, korna yasakları vardır. Bu yasaklara da uymadığınız zaman oranın bilinçli halkı tarafından hemen polise ya da jandarmaya şikayet edilir ve para cezası ödemek durumunda kalırsınız...


Bu söyleyeceklerime taksici ve dolmuşçu esnaf arkadaşlarımız kızabilir veya alınabilirler ancak şehir trafiğinde de gözlemlediğim kadarı ile korna ile en çok onlar teşriki mesaide bulunmaktadırlar... Büyük şehirlerde bu durum daha fazla, küçük şehirlerde nispeten daha az kornaya basılmaktadır...


Bir de havalı korna dedikleri değişik tip kornalar var ki yaşlı insanlara yayalara o kornayı çaldığınız zaman, o insanlar irkilmekte ve korkmaktadırlar... Gıcıklık olsun diye sırf bunu yapan şoförleri de biliyorum, sonrada bir iş yapmışlar gibi ballandıra ballandıra anlatıyorlar çevrelerine...


Büyük Şehirlerin stresi ve gürültüsü zaten biz şehrin sakinlerine yeteri kadar sıkıntı veriyor, bir de olur olmaz yerde şoför kardeşlerimiz korna çalarak sıkıntımızı katmerli yapmaya çalışmasınlar... Hele de gece gece, bazen düğünlerde, bazen de asker uğurlamalarında çok olmaktadır. Buna dikkat etmesi lazım biraz vicdanlı ve düşünceli insanların. O saatte evinde ağır bir hastası olan insanlar vardır ya da uyuyan ufak çocuklar olabilir. Belki de doktora tezi yazan bir öğrenci vardır... Unutmayın ki başkalarının özgürlüğün başladığı yerde bizim özgürlüğümüz biter... Lüzumsuz korna şalterlerimizi ziyadesiyle attırmaktadır... Sakinlik dolu şehirler hepimizin özlemidir... 
( Lüzumsuz Korna Şalterleri Attırır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.