Yaşamın en güzel meyvesi, kendisini seven dostlarının yanında olmasıdır herhalde. Her türlü lükse sahip olabilirsiniz ama sizi karşılıksız seven birine sahip olmak ne güzel bir denk geliştir. Eğer böyle birine rastlarsanız, onu asla üzmeyin de kaybetmeyin de. Düşünün ki, toprağı kazarken bir hazine buldunuz. Sevinç çığlıkları attınız. İşte sizi seven birisi bu hazine gibidir. Çünkü, her toprağı kazanın hazineye rastlaması mucize gibidir. Bu yüzden bunun değerini de biliniz. Buldum, çok diye de çarçur etmeyiniz.
 
Diğer yandan en yüce dost, Allah’tır. Bizden karşılıksız verdiklerine karşılık sadece kul olmamızı istiyor, ver diyoruz maideler akıyor. Onun sevgisini dünyalık hiçbir meta ile satın alamazsınız. Hiç bir insanda da bulamazsınız. Gerçekten Allah'ı seviyorsanız, gerçek sevgiyi keşfetmişsinizdir. Bu sevgi sayesinde Mevlana gibi olur ve kendinizi mükemmel hissedersiniz. Kıyamet kopana kadar kalplerde yaşarsınız, sevgiyle... Kalbinizi sevgiyle kuşatınız. Sevgi Allah tarafından verilen en güzel hediyedir insana... Hakiki dostun size sunduğu ikramıdır.
 
Allah gibi, karşılıksız vermeyi isterseniz, Size onun değerinin kat kat fazlası döner geriye. Allah bize amelimiz karşılığında cenneti vaat eder. Bu yüzden Allah’a karşı safi kul gibi yaşarsak, amel defterimiz doldukça dolar. Amel defterimiz dolarken de, karşılıksız verdiklerimizde meta olarak bize döner, gerçek dostlarımızda da artar. Veren insan hep şunu düşünür, “Ben enayi miyim, kazandığımı niye ihtiyacı olana dağıtayım ki…”  ama bir vermeyi öğrense, ummadığı yerlerden ona dönüş olur. Ticaretle uğraşıyorsa, işleri düzelir, kazancı artar. Memur ise, ikramiye verilir. Akrabasından, miras kalır.  Sonuçta, bu safi niyetinin karşılığıdır.
 
İnsan ibadeti Allah’a yapar ama bu ibadetin getirisi ve yansıyanı eğer güzel ahlak değilse, toprağa kazma da vursa hazine bulamaz. Ticaretle uğraşıyorsa zengin olamaz, dost arıyorsa ona denk gelmez. İbadetin içinde ihlas olmalıdır. İbadet ancak korkunun parçasıdır. Kimden korktuğumuz da önemlidir. Allah’tan hakkıyla korkan, Ona dost olur, insanlığa da hayırlı hizmet eder. İşte bu model insan toprağa kazma vursa su fışkırır, hazine bulur, yaptığı ev yıkılmaz, yetiştirdiği üründe hormon olmaz!
 
Haydi, vur kazmayı toprağa, niyetin neyse ona kavuşacaksın inşallah!
 
Saffet Kuramaz

( Topraktan Gerçek Hazine Bulana Ne Mutlu başlıklı yazı safdeha tarafından 27.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.