Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 29.03.2018
Okunma Sayısı : 1291
Yorum Sayısı : 0

Bütüncül yani bütünlükçü bakış

 

     "Kanunda böyle yazıyor, niçin bu sonuca varılıyor" diye sormuştum yirmi yıl önce bir hukukçuya. "Uygulamada öyle olmadığını" iletmişti.

Ortaokulda öğrendiklerimiz, lisedeki ile birebir örtüşmüyor. Lisede öğrendiğimiz, üniversitedeki bilgi ve deneyimle senkronize olamıyor.

Fakültede öğrendiğimiz, endüstride tam karşılık bulmuyor.

Ülkede öğrendiğimizin, dünyada kısmen karşılığı yok.

Bir fabrikada on yılda edindiğimiz deneyim, aynı üretimi yapan başka bir fabrikada çöpe gidebiliyor.

      Microsoft Windows, 1985 yılından günümüze dek değişik adlarda bilgisayar işletim sistemleri piyasaya sürmüştür. Ne hikmetse her yenisi çıktığında, yeniden şoförlük öğrenmek zorunda kalırdık.

Çünkü menüler, seçenekler, ayarlar, tercihler, butonların yeri aynı kalmazdı.

Hatırlatmak gerekirse; windows1.0, 2.0, 3.0, 3.1, win95, 98, ME, XP, Vista, win7, win8, win8.1, win10

Maksat ticari, taklit ve kopyacılığı önlemekti belki de. Empatik, psikolojik ve pratik yaklaşımı göz ardı edilmişti.

     Oysa ki, bireysel tercih ve uygulamalarda, topluma sunulan hizmet ve ürünlerde, toplumsal gerçek, gerek ve beklentileri yok saymamalıydık. Toplumsal idari karar ve uygulamalarda da, bireylerin tercih, beklenti ve eğilimleri de, kalıcılık adına dikkate alınmak zorundadır.

      Dünyanın bir parçası olmak istiyorsak, evrensel bütünlüğe de saygı duymalı.

Aynı kürede, aynı hava, güneş, çevre, iklim ve atmosferin beslediği canlarız.

Bu tespit ve değerlendirmeleri kalıp olarak, aile, apartman, okul, işyeri, sokak, şehir ve ülke ölçeğinde kalıp olarak eylem ve düşünce filtremize yerleştirmek; barış, başarı, huzur ve mutluluk katsayımızı artıracaktır.

      Son bir örnek vermek gerekirse; oto yan sanayide üretilen teker, akü, cam, ampul, kaporta gibi ürünler, üretim bandında bekleyen otomobille uyum sağlamasa sonuç ne olur?

Zihninizde canlanan düşüncenin toplumla eşdeğer olduğunu da kabullenmek gerekiyor.

Gözlük numaranız ne olursa olsun, odak noktasında bütünlükçü bakış merceği olsun.

29.03.2018

Ali Rıza Malkoç

#armozdeyis

( Bütüncül Yani Bütünlükçü Bakış başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 29.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.