Bir çok edebi ve edebi olmayan platformda da görmüşsünüzdür. Soru basit ama, en baştan yanlış zaten. ''İsa Tanrı mı?'' böyle soruyu tövbe haşa kullar sormamalı, soramazlar, bizim inancımıza göre ki aslında onların Tanrı dediklerine de biz Müslümanlar Allah deriz. İkisi de aynı kapıya çıkıyor gibi görünse de yanlış bir düşüncedir kanımca... Cahiliye döneminde putperestlerin bir çok tanrıları vardır bilirsiniz... Oysa ki bizler Allah kelimesini çoğul olarak asla kullanmayız, kullanamayız, aklımız ve imanımız buna izin vermez... ''Senin Allah'ına kurban'' deriz de... ''Allah'larımız var demeyiz.'' hiç bir zaman.


Teslis İnancı ile kendilerinin Tanrı dediği varlığı üçleyen Hristiyan Dünyası Baba, Oğul Kutsal Ruh şeklinde kendilerine göre bir yaklaşım getirirler ki Rahman ve Rahim olan Allah Enbiya Suresi 22. Ayet de bu konuya gayet net açıklık getirmiştir... ''Lev kâne fîhimâ âlihetun illâllâhu le fesedetâ, fe subhânallâhi rabbil arşi ammâ yasıfûn(yasıfûne).'' ''Eğer ikisinde de (semada ve arzda), Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, ikisi de (yer de, gök de) mutlaka fesada uğrardı. Arşın Rabbi Allah, onların vasıflandırdığı (isnat ettikleri) şeylerden münezzehtir.''


Onlar hiç bir zaman Hazreti Muhammed'i peygamber olarak kabul etmezler, çok azları müstesna. Varsa yoksa İsa as.'dır onların tek yol göstericileri... Oysa ki bizler Kur'an da adı geçen geçmeyen bütün peygamberleri tanır ve biliriz, varlıklarını da asla inkar etmeyiz. Çocuklarımıza bile Musa, İsa, Eyüp, İdris, Adem isimlerini hem de severek koyarız...


Bizim inandığımız Allah doğmamış ve doğrulmamıştır. Sonsuz bir geçmişten sonsuz geleceğe kadar diridir... Onun emirleri gereği ''Her nefis ölümü tadacaktır.'' Zamandan ve mekandan münezzehtir. Her mekanda ve her zamanda hazır ve nazırdır...


Zaman zaman kitap isimlerinde de rastlıyorum Tanrı kelimesi ile ilintili eserlere, çoğunluğu kitap olmak üzere. Örnek çok ''Tanrıların Arabaları-Erich. Von Daniken'' başka bir tane daha size ''Ölümsüz Tanrıların Savaşı.'' Bu da film... Şimdi başa Ölümsüz Tanrılar diye bir cümle koyduğunuz zaman, insanlar ''Ha demek ki bir de Ölümlü Tanrılar mı var acaba?'' diye düşünebilirler... Bizim inancımız da Allah, onların isimlendirmeleri ile Tanrı kelimesinin yanına hiç bir zaman gelmeyecek tek kelime ''Ölüm'' dür. İnsanların bilinçaltı böyle saçma sapan sorular ile ''İsa Tanrı mı?'' gibi kirletilmeye çalışılmaktadır. Dileyelim ki Allah en kısa zamanda hepsine akıl fikir ihsan etsin... 

( Soru Baştan Başa Yanlış Zaten başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.