Monolog Röportaj-Şiir Eskiye Giden Sadece Ben Diyen Merkezci Anlayıştan Uzaklaşan, Biz Diyen Gönül’e Muhabbete Kendisine Bir Başkaldırı Olarak Dönüştür.

 

 

- Efendim az ara vererek tekrar karşınızdayız saygıdeğer okuyucularımız. Gayemiz gönülde bir gülümseme bırakmaktır ve bunun için hala büyük gayret ve çaba içindeyiz. Sayın Gülveren sizce şiir gönül kapısını açarak şiirle tellerine dokunarak, gönülden, muhabbetten kendinden kaçanların bir dönüşümüdür? Eskiye giden sadece ben diyen merkezci anlayıştan uzaklaşan, biz diyen gönül’e muhabbete kendisine bir başkaldırı olarak dönüşümüdür?

-Şiir hecelerle güzel sözlerle insanın gönlün etkileyerek, titremeyen gönül tellerini titreterek, duygu ve hislerini uyandıran bir anlatım yazım edebiyat şeklidir. Bir şeyleri düzeltmeye vesile olmak için şairin gecesini gündüzüne katarak, içine kendisini okuyucuyu hatta toplumu katarak ortaya çıkardığı, kendi gönül diliyle ortaya çıkardığı eserlerdir. Ayrıca toplumun düşlerini içine katarak ortaya çıkararak değişik motiflerle hecelerle sözlerle süslediği gönül’e insana hitap eden, kaçanlara kaçma diyen, uzaklaşanlara yaklaş diyen, ben ben diyenlerin yanlışlıklarını tatlı diliyle haykıran, muhabbetle bir gülümseme ile geri dönüşle gönülleri sevin diyen bir anlatım ifade şekli ile bir gönül merkezidir, herkesi kucaklayan sarandır. Şiir aynı zamanda hem görünenin anlamını gösterirken hem de görünen hemen anlaşılan anlamının dışında daha değişik bir anlam penceresi açarak,  şiir daha fazla bir anlam içeren ifade biçimi ile bize sunan anlatandır. Kafaları kurcalayan yıkımları yok eden, karşılıksız sarılın ne kaybedersiniz diyerek anlamlar sezmesini anlamlar katmasını isteyendir. Anlamak varmak diyerek, hissetmek sarmaktır diyerek, gülümsemek güldürmektir diyerek anlamaya değişik katmanlar katarak zenginleştirerek, söz hecelerle derin anlamlarla bize sarılmayı muhabbeti birlikte muhabbetle bir olmayı onca gayreti çabasıyla anlatandır… Bundan güzel geri dönüş, yakınlaşma sarılma olabilir mi?

 

-Kısacası şiir hayallerin kırılmasına yok olmasına izin vermeyen, hayallerimizin bizi bir yerlerde beklediğini söyleyen midir?

-Evet, aynen böyledir. Sevmek bir hayaldir, sarılmak varmak gülümsemek bir hayaldir her ne kadar zor olsa da bu hayaldir gerçekleşmesi mümkündür. İnsan insandan uzaklaştıkça ıstıraba yalnızlığa acıya kucak açar, buğulu camlara geceleri seni seviyorum yazarak anında silenlere, var git sevdiğine bu sözleri cama yazmak yerine söyle, sonucu hayır olsa da söyle, sana hayal gibi gelse de gerçekleşemez sansan da, denemeden varmadan söylemeden bilemezsin diyendir. Bil ki sevdiğin o güzel bunları söylemen için bekliyordur, beklemek ona ıstırap veriyordur, var durma hemen git… Ya, ben, şey… Söyleseydim keşke… Kabul ederdi, etmezdi” diye afallamak pişmanlıkla yaşamamak adına, cümlesizlikle tüm o cümleler tuzla buz ederek kendi ellerinle beklentilerini parçalama diyerek hayal kırıklıkları ile yaşama diyendir, ben her yönüyle her anlatışıyla şiiri seviyorum, o bana sarılmadan ben sarılıyorum, vesselam. 

 

Çakıl


Seni düşünürken

Bir çakıl taşı ısınır içimde

Bir kuş gelir yüreğimin ucuna konar

Bir gelincik açılır ansızın

Bir gelincik sinsi sinsi kanar

Seni düşünürken

Bir erik ağacı tepeden tırnağa donanır

Deliler gibi dönmeğe başlar

Döndükçe yumak yumak çözülür

Çözüldükçe ufalır küçülür

Çekirdeği henüz süt bağlamış

Masmavi bir erik kesilir ağzımda

Dokundukça yanar dudaklarım

Seni düşünürken

Bir çakıl taşı ısınır içimde.

     Bedri Rahmi Eyüboğlu

 

Güneşi topladım
yaprak yansımalarından
gözlük camlarında biriktirip
gecemi aydınlatmak için
kıvılcımlı karanfil kokuyordu

                      Atilla İlhan

 

Benim de parklarım var, uzanıver salkım saçak
üstüme, dalımdan tut, benim de yapraklarım var
güneşli gövdene müjde eli kulağında bahar,
benim de şiirlerim var, aşk konulu, senin
o şehri sevmene benziyor, seni sevmeye
benziyor adamakıllı serserin olana kadar

                               Haydar Ergülen

-Buyur sizlerde hayaller kurun, içinde gezinin, ne kaybedersiniz, anı bir gülümseme ile doldurmaktan başka…

Mehmet Aluç

( Monolog Röportaj-şiir Eskiye Giden Sadece Ben Diyen Merkezci Anlayıştan... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 2.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.