''Piyasalar alt üst oldu! 'Savaş' kızışıyor''
''Dün sabah ABD'den Çin'in 1300 ürününe yüzde 25 ‘Gümrük Vergisi' getirdiğini açıklaması ve 11 saat sonra Çin'den de 106 ABD ürününe yüzde 25 vergi karşılığı küresel piyasaları alt üst etmeye yetti.'' BASINDAN



Sam Amca ile Çin vergilendirme yüzünden birbirine girdi. Dünya piyasalarını da hakeza borsalarını da tepetaklak etmeye yetti yaşananlar... Çin hepinizin bildiği gibi yeni dünyanın, bir öngörüye göre, Amerika beş on sene içinde yıkıldıktan sonra ki liderliğine en büyük aday. Haliyle bu da Sam Amcayı ve yeğeni Danıld biraderi ziyadesi ile rahatsız ediyor...

Dolar Yuro karşısında geri adım atmak zorunda kalmış. Tabi Çin Parası Yuan'da dünya piyasalarında geri geri gitmiş biraz. Sam Amca'nın biricik yeğeni Danıld'ın en büyük derdi Çin karşısında yıllar yılı verilen dış ticaret açığı, yakın zamanda da kapanacak gibi görünmemekte... İşte hır gür de buradan kaynaklanıyor zaten...

Sam Amca'nın yeğeni Danıld'ın Çine karşı yaklaşık 375 Milyar dolarcık dış ticaret açığı var. Ekonomi uzmanlarınında belirttiğine göre açığın azalması çok da kolay değil. Sam Amca'nın yeğeninin bu vergi hamlesinin aynı dar alanda kısa paslaşmalar gibi 12.5 Milyar dolarlık bir etki yapacağını öngörüyor ki uzmanlar, bu da devede kulak bir durum Sam Amca için...

Ekonomistler bundan sonra her iki ülkeninde yapacağı hamleleri inceden inceye düşünmeye çoktan başladılar bile... Çin'in elinde yüklü miktarda ABD tahvillerinden olduğu biliniyor. Bir trilyonun üzerinde ABD tahvili Çin'in elinde... Çin herhalde bu tahvilleri kağıttan uçak ya da uçurtma yapıp uçurtmayacak... Çin bunları elinden çıkartmaya kalktığı zamanda küresel piyasaların büyük bir sarsıntı geçireceği ekonomi kurmayları tarafından ön görülüyor...

Danıld Amca burnunun doğrultusuna gitse de, Çin, Sam Amca'nın yeğeninin koyduğu yasakların Dünya Ticaret Örgütü kurallarına aykırı olduğunu savunuyor. Dünyanın Jandarması ve de başına buyruk bir ülke olan ABD kural tanımamazlığını her konuda olduğu gibi burada da gösterebilir... Tabi bu saçma sapan ticari savaşlardan Türkiye'de payına düşeni alıyor. Dolar dört liranın üzerinde seyrediyor dün itibarı ile İMKB'de düşüş trendinde, kayıplar var hisselerde... Bakalım nereye kadar varacak bu ekonomik savaşlar... Kan çıkmıyor da can çıkıyor... Olan yine de büyük ihtimalle milli gelir seviyesi düşük yoksul ülkelere olacaktır. Onlarsa ''Altta kalanın canı çıksın diyerek.'' didişmeye devam edeceklerdir yine... 

( Birinci Vergi Meydan Muharebesi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.