-Sayın Gülveren, şiirin yazma yaşı olmadığı gibi aşkı yaşamak için zamanı ve yaşı olur mu?

-Elbette güzel bir soru ve cevabı içinde olan bir soru sordunuz. Şiir yazmanında aşkı yaşamanın ne yaşı ne zamanı vardır. Aşk bir heyecandır şiir yazmak bir heyecandır gülümsemektir. İnsan gülümsemeden nasıl yaşayabilir ki? İnsanlar belli bir yaştan sonra aşkı yaşamayı uygun bulmazken, bilmezler ki aşk yaşa göre gelmez gönül’e gelir, insana gelir. Kimi kadınlarımız önce kariyer derken, kimi erkekler işim işim derken, aşk bir geldi mi ne kariyeri dinler ne işi dinler, ne varsa gönülde süpürür, kendini aşk koyar yerine, başlar mutluluklar gülümsemeler farkına varmalar… Şiirde öyledir yazma vakti geldiği zaman Yüce Allah gönül’e yazması için dokunduktan sonra yazamam diyen olmaz, kelimeler heceler gözü önünde akar satır satır kâğıda, şiir olur gönül olur gülümseme olur. Beklentiler maddi çıkar içinse, aşkta maddi çıkar yoktur, gülümsetmek mutlu etmek vardır, faktörleri alt üst eden aşk, insan için gelir ve insanı alır gülümsemelerle aşkın deryasında gezdirir. Buyurun bakalım Orhan Baba ne söylemiş.

Ben seni böyle sımsıcak bilmezdim 
Eridi gönlümün karlı dağları 
Senden önce kimseyi beğenmezdim 
Çözüldü gönlümün buzdan bağları 

Dur sana şöyle bir bakayım 
Aşkımı sakla bir ben bulayım 
Dur sana şöyle bir bakayım 
Aşkımı sakla bir ben bulayım 

Geç kalmadık sevilmeye sevmeye 
Hasret kaldık biz muhabbet etmeye 
Sırılsıklam eden aşk yağmurları 
Sürüklüyor beni Mecnun etmeye

Orhan Gencebay

-Sayın Gülveren aşk gelirken  kültür, ekonomi, eğitim düzeyi, hayattan beklentiler gibi kişilerin içinde bulunduğu koşullara bağlı olarak mı gelir? Aşk için bunlar önemlimidir?

 

-Elbette ki hayır aşk bunlara bakmaz, insanlar her ne kadar buna göre aşkı bağlasalar da, aşk bağlanmaz, insanın kültürüne ekonomisine beklentilerine göre gelmez. Bu şekilde bekleyen varsa yanlış bekliyordur. Aşk bir geldi mi bunları süpürür atar yok eder. Aşk için insan ve hayatı önemlidir. Aşk güvendir güvenmektir sarılmaktır sarmaktır, paylaşımdır paylaşmaktır ben değil bizdir, kültürel benzerlik olsun olmasın aşk belli bir seviye getirir sevmeyle sevilmeyle, bireysel özgürlük nedir bilmeyen kendini bir zincire bağlayarak mutluluğu bir kenara atarak dünyaya bağlananların zincirlerini kırarak farkına varmasını farklı olmasını sağlar aşk. İnsan hayatında önemli olan karşılıklı saygı değil midir, aşkta bunu mükemmel bir şekilde sağlar ve sunar. 

Çok kritik olan değerler eğitim olsun ekonomik açıdan zenginlik olsun fakirlik olsun aşk için önemli değildir, bunlar dünya çıkarları içindir, aşkta dünyalık çıkar ilişkisine bakmaz, bir ömür ve ahretlik sevgisiyle cennetten gelen bir yaşama gülümseme şeklidir. Aşk hayatı dünyada ve ahrette yaşayarak devam ettirmektir. Zamanın dünyanın belli bir kesitinde sadece kendisi için yaşayan insanın aşkla bu zaman kesitini kırarak boyutları zamanı aşarak yaşamaktır aşk, her defasında şaşkınlıkla mutluluğu fark ederek farklı yaşamaktır aşk. Sevgiye dair her türlü sözcüklerle kendini ifade etmek bunu ifade ederken bu ifade etme şekline hayretler içinde kalarak yaşamaktır aşk, tıpkı şiir gibi… Orhan Baba ne güzel söylemiş.


Sevmek mi daha güzel sevilmek midir gülüm 
Senin niyetin beni delirtmek midir gülüm 
Bu dünyanın kanunu al gülümle ver gülüm 
Aşk paylaşmak içindir paylaşalım be gülüm 

De gülüm seviyorum de gülüm 
De gülüm sevdim de gülüm 

Aşkın hesabı olmaz 
Aşktır bu gözü doymaz 
Her şeyi satın alır satın alınmaz 
Aşkın hesabı olmaz 
Aşktır bu gözü doymaz 
Her şeyim senin gülüm 
Sensiz aşk olmaz 

Orhan Gencebay


-Böylesi güzellikleri yaşamanın hissetmenin zamanı ve yaşı olur mu? Aşk geldi mi ne yaşa ne başa bakar ne maddi olanaklara olanaksızlara bakar, hayatını fark ederek farklı olarak yaşamamız için gönül’e gelir, paraya gelmez, çıkar ilişiklilerinin olduğu merkeze gelmez, gelse bile yıkar çıkar ilişkilerini, ben diyen merkezi yıkarak biz yapar, vesselam.

Mehmet Aluç

( Monolog Röportaj -aşkı Yaşamanın Zamanı Ve Yaşı Olur Mu? başlıklı yazı kul mehmet tarafından 8.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.