** Geçmişiniz hep boynunuzda asılı kalır.


** Hiç kimsenin ne kederi, gecesi; ne de neşesi ve gündüzü birbirine benzemez .


** Sabit fikirli insanların aklını çelmek çok müşkúldúr.


** Madden nelere sahip olduğunuzla değil; bu topluma neler verdiğinizle gönüllerde yer edinirsiniz.


** Her menfi olayda yılgınlık yasarsak hep aciz kalırız.


** Tasa etmeyin hiç. Ömür son bulduğunda nasılsa biter tüm dertler.


** Sahip olduğu bilgileri test etmeden, tatbiki olarak bilmeden konuştuğumuz sözlerin bir ederi yoktur.


** Yaşanılan gerçekler ; ileride hayal gibi gelir insana bazen.


** Zorluklarla mücadele ile geçen günler , bir gün huzur ve mutluluğu getirecektir.


** Eşini döven , azarlayan babalar oğullarının da bilmeden ileride öyle olmalarına sebeptir.


** Ataerkil toplumlarda çoğu söylemler kadını aşağılayan , erkeğe prim veren niteliktedir.


** Karşınızdakinin anlattığı sorunlara dinleyip " ya takma kafana " demek onu umursamadığınızın ifadesidir.


** Tek başınıza değil, bu hayatı birlikte yasadığınızla  karşılıklı aldığınız kararlar uzun ömürlü olur.


** Sınırlarınızı kim olursa olsun asla ihlal etmesine izin vermeyin.


** Cahille cebelleşmeyin. Zamanımıza , emeğinize yazık olur.


** Ederinden fazla ilgi, tolerans ve sevgi ; karşınızdakinin şımarmasına ve saygısızlığına sebep olabilir.


** Vicdanının rahatlığı için çizdiği yolda ömrümün sonuna kadar yürürken;  verilen kayıp ve uğranılan hasarlar kişinin madalyasıdır.


** Bir olay vukuunda geriye keşkeler kalır


** Kültürümüze ; meşhur olmuş söz sahibi yazar çizer kısacası sanatçının yanı sıra amatör sanatçıların çok büyük katkısı vardır.


** Umutlarımız " ben yapabilirim ! " temasını işliyorsa travma yaşamamızı azaltır.


** Nerede duracağını bilmeyenler, kirpi gibi dikenlerini birbirlerine batırırlar.


** Şikayetlerimiz değişmenin ateşleyicisidir.


** Hazır bir kalıba giren ve yaşayan insan fikren gelişemez.


** Bir insanın kendini değiştirmesi okumakla doğru orantılıdır.


** Kendinin ispata ihtiyacı olmadığını söylemek ukalalık olarak algınanırken ; bir başkasının " onun kendini ispata ihtiyacı yok " demesi takdir ifade eder.


** Haklı davasında tehdit edilen insan ya umursamaz ya da yasal veya gayri yasal olarak tedbirini alır.


** Olayları ve karşınızdakini dikkatli izlemezseniz ; kullandığınız işaret parmağınızı yalarsınız. Oysa o kişi işaret parmağını kullanmış fakat baş parmağını yalamıştır.


** Gelip geçer çoğu kez duygular. Değişmeyense akıl ve mantıktır.


** Kapanan kapılara takılı kalmak ve bıkkınlık yaşamak çöküntü yaratır.

( Yaşam Heybemden - 101 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 9.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.