Mübarek Ramazan Ayı yaklaştı. İnsan bir kendini hesaba çekme, yapıp ettiklerini gözden geçirme fırsatını yakalayabilirse ne mutlu. Garibanlar ve fakirler için çok şey değişmeyecek belki, onlar yine alçaktan sürünmeye son sürat devam edecek lakin bu dünyanın bir de öte tarafı var. Hiç bir canlıya kıl kadar haksızlık edilmeyecek bir ahiret yurdu var; gerçek mekanımıza varıca her şey netleşecek...

Bir de bakmışsın ötelerde ülkelerinin en başında bulunan insanların yeri cehennemde, burada sürüm sürüm sürünenler ora da cennetin en yüksek yerlerinde, belli mi olur. Sonuçta dünya da ne ekilirse ahirette o biçilecektir. Ne demişler ''Mağrur olma padişahım senden büyük Allah var''

Her zaman söylüyorum, dünyanın en zengin insanlarından birisiyim. Benim olduğum kategoride, o Türkiye'nin büyük holdinglerinin patronları ilk elliye bile giremez. Onların elli liralık peynir yiyor olmaları, benim ise on liralık peynir yiyor olmam sıralamaya hiç etki etmez. Manevi zenginliğin maddi zenginlik ile kıyaslaması bile yapılmaz. Ben akşam yastığa koydum mu kafamı mışıl mışıl uyurum, onlar ise şu fabrikam zararda mı, bu fabrikam da grev mi var sabaha kadar onu düşünür durur. Uyuyamadığım zamanlar olmuyor mu? Kesinlikle oluyor. Bazı alçaklar yurdumun askerini polisini şehit ettiği zaman veya yaraladığı zaman ya da milletime kin kustuğu zaman alabildiğine uykularım kaçar da kaçar...

''Dünya hayatı sakın sizi aldatmasın''diyor Rabbım, ayrıca ''Bir oyun ve eğlenceden ibarettir''diyor. Ciddiye alanlara bir lafım yok, ama hafife alanlarında ötelerde kendilerinin de hafife alınacaklarını unutmamaları lazım kanımca...

Bu gün birçok İslam Coğrafyasında açlık, kan ve gözyaşı hüküm sürüyor. Çoğu zaman gözlerim onlara bakmak bile istemiyor, o yoksullukları görmek bile istemiyor ve soruyorum kendi kendime ''Bu adamlar bu hayatı hak edecek ne yaptılar'' Buna rağmen hayatın bir köşesinden kıyısından tutunmaya, yaşamaya çalışıyorlar ve onların içinden hiç kimsede çıkıp ''Benim milletimin yüzde sekseni, doksanı aptaldır zaten'' demiyor.

''Merhamet edin ki size de merhamet edilsin'' der bir özlü söz. Havalar şu sıralar çok sıcak, kuşlara bir tas su koyun evlerinizin balkonlarına, sokak kedilerine yemek artıklarını verin korkmayın. İş yerinde onlarca kediyi besliyoruz hiç yüksünmeden bir kaç arkadaş, ha bu arada karıncaları da önemseyin basmamaya çalışın, okuyanlar bilir karıncaların Kur'an da isminin zikredildiği ayetler vardır. Ne diyelim işte böyle hayat. Ellerimiz açıp isteyelim ki, ''Benden bir şey isteyene vermemekten hayâ ederim''diyor yüce Tanrım. Sabır isteklerimizin gerçekleşmesi için en gerekli davranış biçimidir ki, o da zaten Müslümana yakışır. Sadece Ramazan Ayında değil her zaman insana ve gerçek Müslümana, mümine yakışan davranışlarda olmak en güzeli...


Sevgi ve saygılarımla...

( Her Zaman İnsana Yakışan Davranışlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.