''Artık mal değil can. Sahipli sahipsiz hayvan ayrımını kaldıran tasarı Bakanlar Kurulunda imzaya açıldı. Sahipli sahipsiz hayvana zalimce muamelede bulunan ve de öldürene 3 yıl hapis geliyor.'' BASINDAN


Çok zaman basında da rastlıyorsunuz, hayvanlara eziyet eden yaratıklara. İnsanlıktan nasip almamış bu kulları, şimdilerde yakalandıkları zaman büyük cezalar bekliyor. Yok öyle artık, kediyi köpeği arabanın arkasına bağlayayım da koşturayım ya da atı eşeği sopayla öldürene kadar döveyim, canını çıkartayım, kedileri köpekleri bilerek zehirleyeyim... Bu gün yukarıda ki haberi gazetelerde görünce gerçekten yüreğime su serpildi...

Hazreti Mevlâna'nın, hayvan haklarıyla ilgili ünlü bir sözü vardır. "Allah der ki: Hayvanlar benim sessiz kullarımdır. Onlar şimdi zulme susuyorlar ama, hesap günü konuşacaklardır!" Hayvanları sevmeyen, onlara merhamet gözü ile bakmayan, bakamayanlar, kusura bakmasınlar da insanları da sevemezler. Ne güzel söylemiş Yunus Emre ''Yaratılmışı severiz Yaradandan ötürü.''

Bir de şu hayvanat bahçeleri olayına parmak basmak lazım. Hemen hemen her ülke de hayvanat bahçeleri var. Küçücük kafeslere kapatıyorlar koca koca hayvanları, millette para verip kafeslerin içinde onları seyrediyor. Çok acı maalesef çok acı... Sizi kapatsalar öyle bir yere, insan çok kısa zamanda kafayı yer billahi... Hayvanlar her zaman için kendi doğal ortamlarında yaşarlarsa ki bu onların en büyük hakkıdır, daha mutlu olurlar... Bazı ülkeler kaldırmaya başladı bildiğim kadar ile bu hayvanat bahçelerini...

Özellikle bilinçsiz çocuklar, kedilere, köpeklere, kuşlara zaman zaman çok eziyet etmektedirler... Her kim görürse böyle bir durumu o çocukları münasip bir dille uyarması lazımdır... Daha çocukken böyle canlılara vahşileşenler, büyüyünce kim bilir neler neler yaparlar diğer canlılara ve insanlara... Köpeğin kedinin kuyruğuna teneke bağlamak, ağaçta ki serçelere, güvercinlere sapan ile taş atmaya kalkmak, hele de çocukların bunu yapması gerçekten çok vahim...

Yasa gayet açık ve net olacak. ''Sahipli ya da sahipsiz hayvana acımasız ve zalimce muamelede bulunan veya eziyet eden ya da haklı bir neden olmaksızın öldüren, 4 aydan 3 yıla kadar hapisle cezalandırılacak. Birden çok hayvana karşı bu suçu işleyenin cezası yarı oranında arttırılarak 6 aydan 4.5 yıla çıkacak.''

Gidip de kimseye eşek, hayvan, ayı oğlu ayı, yılan gibisin, çakal demeyin ve dedirtmeyin. O eşeğin ne güzel gözleri vardır aslında, yılan deyip de sevmediğiniz o varlık olmasa tarlalara dadanan ve buğdayları arpaları homini gırtlak mideye götüren fareleri kim temizleyecekti, aç kalırdık billahi... Çakallar, doğada ki leşleri ortadan kaldırarak bir nevi çevre temizliği yapar... Siz siz olun ne hayvanlara ne de başka canlılara kötü davranın. İyilikte hayat vardır, güzellik vardır... Hayvanlarda kendilerine iyi davranılmayı hak ediyorlar... 

( Hayvanlarında Hakları Var Bundan Sonra Unutmayalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.