Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 14.04.2018
Okunma Sayısı : 1017
Yorum Sayısı : 0

FIRKAİ NACİYE KİMDİR?

34/SEBE-20: Ve lekad saddaka aleyhim iblîsu zannehu fettebeûhu illâ ferîkan minel mûminîn(mûminîne).                                                                                                             Ve andolsun ki iblis, onlar üzerindeki zannını (hedefini) yerine getirdi. Böylece mü'minleri oluşturan bir fırka (Allah'a ulaşmayı dileyenler) hariç, hepsi ona (şeytana) tâbî oldular.

          Ayeti inince “Peygamber Efendimiz s.a.v. hazretlerine sahabe-i kiram sorarlar. Ya Resulüllah bu bir fırka kimlerdir? Peygamber Efendimiz s.a.v. cevap verir: Hz. Musa’nın ümmeti 71 fırkaya ayrıldılar. Hz. İsa’nın ümmeti 72 fırkaya ayrıldı. Benim ümmetim ise 73 fırkaya ayrılacaktır ve 72 fırkası cehenneme gidecek, yalnız 73.cü fırka cennete gidecektir. Kimdir o fırka ya Resulüllah dendiğinde, Efendimiz o bir fırka fırka-i naciyedir. Benim ve sizin gibi Allah’a teslim olmayı dileyip sıratı müstakim üzerine olanlardır.”

           Yapılan araştırmalara göre dünyada 72 fırka bulunmuştur. Peki 73.cü fırka hangisidir dersek, Museviler içindeki küçük bir azınlık olan hanif dinini yaşayan 71.ci fırka, İseviler içindeki 72.ci fırka olan yine küçük bir azınlık olan hanif dinini yaşayanlar ve Müslümanlar içindeki babamız Hz. İbrahim’in hanif dini olan Allah’a ulaşmayı dileyerek yedi kademede Allah’a dört teslimi yapan sıratı müstakim üzere yaşayanların toplamı 72 fırka içinde 73.cü fırka olan fırka-i naciyeyi oluşturan necat bulanlardır. İşte onlar gerçek hanif = İslam = Teslim Kur’an’daki Allah’ın dinini yaşamakta olan hak müminlerdir.

 

Allah razı olsun

Burhan AKSU

 

( Fırkai Naciye Kimdir? başlıklı yazı mihrimah tarafından 14.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.