NE BİLEYİM SİZ ÖYLE DEDİNİZ
Vaktiyle iki medrese mollası, bedavadan yiyip içmek için Ramazanda köylere cerre (toplamaya) çıkarlar. Bir akşam, bir Bektâşî köyüne konuk olurlar. Ev sahibi bunları nezaketle karşılar. Biraz sonra mollalardan biri abdest tazelemek için dışarı çıkar. Ev sahibi bundan yararlanarak, odada kalan Mollaya:
– Molla, arkadaşının ilmi var mı? diye sorar. O da:
– Ne münasebet, eşşeğin biridir, yanıtını verir.
Giden molla döner, az sonra öteki molla dışarı çıkınca, ev sahibi bu defa aynı soruyu ona sorar:
– Ne münasebet öküzün biridir, der.
İftar vakti gelince sofraya otururlar. Bakarlar ki mollanın birinin önündeki sahan arpa dolu, ötekinin önündekinde de saman..
– Bu ne biçim yemek erenler? Diye sorunca, Bektâşî
Ne bileyim mollalar, sizlerden sordum, biriniz öteki için eşektir dedi, öteki: öküzdür dedi.. Yok insan gibi konuşup lokma edeceksek o da var, der ve ellerini çırpar. Dışarıda hazırlanmış bir başka sini ile, Bektâşî konukseverliğinin örneği denecek şekilde kızarmış tavuklar, pilavlar, hoşaflar gelir, lokma ederler.

**

ADAMINA GÖRE
Erenlere sormuşlar:
İçki haram mı, helâl mı? İyi mi, kötü mü?
Erenler:
-Vallah, demiş, bu iş adamına göre, ağıza göre değişir. Kimileri içer içer, s...r. Kimileri de içer içer uçar...

**

ONA SOR  
İçki yasağı zamanı, tebdili kıyafet gezen padişah, bir ağaç dibinde demlenmiş ve orada uyuyakalmış Bektaşi dervişini uyandırır.
– Bu ne hâldir? diye sorar. Erenler, yanındaki şişeyi göstererek:
– Sultanım, yapan da bu, yaptıran da bu.. Bana sorma, ona sor… Göreyim bakayım, şimdi sana ne cevap verecekler, der.

( Erenlerin Fıkraları Güldürüyor başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 16.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.