KAZIĞIN UCU  ...

   Rızkımızı topraktan kazandığımız yıllar da, duygularımız insan yönüne bakıyordu.Birbirimize yardım ve paylaşım olmasa olmazımızdı.Düşenlerin ellerinden tutmak erdem değil görevdi.Kimin ne yapacağı, neler söyleyeceği önceden kestirile bilirdi.Toplumun çoğunluğu okuma, yazma bilmeyenlerden oluşurdu.Bize hep şunu tembih ederlerdi."Okuyun Yavrum"İnsan bazı şeyleri öğrendikçe "safiyane" duruşunu kaybediyor.
    Bir gün, "Yeni Dünya Düzeni" üstünde biraz kafa yorayım dedim.Seçimlerden başladım.
Partiler seçime giriyor, bin bir vaatle ve bir tanesi seçiliyor.Başa geçer geçmez ilk işi seçilenin seçim masfaflarını halka yüklemek oluyor.Partiler seviniyor, seçilenler seviniyor.Onları destekliyen iş adamları seviniyor.Avaneler seviniyor ama kazığın ucu garibana  ....
      Devlet şu godoşları yolayım diyor vergilere veriyor odunu.İş adamı da ürettiği ürünlere veriyor odunu.İşci haklarını ıskalıyor, aylıkları düşürüyor.Üretiler ürünler iki katına çıkıyor.Mesaileri artırıyor.Kazığın ucu yine garibana ...
     Belediyeler toraman halkını  çok düşündüğü için festivaller düzenliyor.Panguluta kıyıp "menşur" sanatçıları davet ediyor.Bir saatliğine yüz bin lira alan menşurlar geride bir külfet bırakarak tatlı tatlı gidiyorlar.Bizim ellerimiz alkışlamaktan şişmiş bir halde Başkan'nın şöhretine şöhret katlanırken su fatuları %200 artmış olarak bize geri dönüyor.Yani.. kazık yine garibana  ...
     Devlet orman kanunları çıkarıyor, hemde Avrupa seviyesinde.Bakanlık yüz binlerce personeliyle işe başlıyor.Aylıklar dolgun, araçlar son model.Ormanların % 90 ını Devlet kestiği için bu kanunlar eşekle bir yük odun getirip ocağını yakmaya çalışan köylülerde uygulanma şansı buluyor.Kazığın ucu yine garibana   ....
     Devlet vatandaşın ihtiyacını karşılamak için "genel ev" açıyor."Kapatalım da, vatandaş beni mi şeytsin" diyen muhterem geldi aklıma şimdi.Her neyse.. Bu başvuruları yapan belli kitle, hali vakti yerinde olanın bok işimi var burada.Yine kazığın ucu.. "pardon tamamı" yine garibana ...
    Doktorlar ayaklanıyor, greve gidiyor, eczacılar isyan ediyor SSK' lı olanlara ilaç vermem diyor.Doktorlar özlük haklarını alıyor, eczacılar ilaçlara zammı basıyor.Kazığın ucu yine garibana ...
      Devlet yol, köprü yapıyor.Okulları tekrar yıkıp yapıyor.Hastaneler ona keza.Bunları karşılamak için akar yakıta, tütün ürünlerine ve içkiye basıyor zammı.Şirketi olanlar bütün masraflarını Devlet'e fatura ettiği için, kazığın ucu yine garibana ...
      Bu bağlamda olaya baktığımızda bu ülkenin gelişmesinde şarapçıların ve tütüncülerin ne kadar hakkı olduğunu kabul edelim.Bir paket sigara ve bir büyük içen bir adamın ülke ekonomisine 50- 60 tl katkısı bulunuyor.Kafa çeken bir insan gördüğümüzde "kardeşim bir sıkıntın mı var" diye sormak yerine faturanın bu insanlara çıkarılması ne kadar insancıl düşünmek lazım.Neyse dağıtmayalım konuyu.
     Devlet bir şehire bir üniversite yaptığı zaman kiralar iki katına çıkar.Sıradan bir şehir pahalı bir şehir haline dönüşüverir.O öğrencilerin ellerindeki üç kuruşu tokatlamak için adeta seferber oluruz.Neticede kazı yine garibana ....
       Trump kral benim der.. Putin tıpa sıkıyorsa gel der, ikisi de beybilerle oynaşırken yüz küsur füze düşer.Sonuç kazığın ucu yine garibana...
     TSK benim Mehmetciğim kahraman der.. Dünya da bizim askerimiz gibisi yok deriz.bizim peygamber ocağında öyle bir adalet sistemi var ki, akıllara ziyan.Şehitlerin cenazelerinin gittiği evlere bakınca bunu rahatlıkla görebiliyoruz.Generaller havasını basıyor, Ülke korunuyor.Kazığın ucu yine garibana ...
      Herkes okusun, "cahil kalmasın" derken öyle bir cahil kitle oluşturduk,eski cahilleri mumla arıyoruz.Onların en azından vicdanı çalışıyordu.
     Bende bazen kendini bilmez babalar gibi gıçımı koltuğa dayayıp çocuklarımla muhabbet etmeyi seviyorum."Bizim zamanımızda" diye başladığım muhabbet pek iştah açıcı olmasa da zorunlu dinleniyor.Sabırlarına hayran olduğum çocuklar bir gün "Sizin atalarınız size yoksulluk döneminde bile öyle bir vatan bırakmışlar. Siz bize nasıl bir vatan bırakacaksınız" diye inşallah sormazlar.
                            "İŞTE O ZAMAN SIÇTIK"

( Kazığın Ucu başlıklı yazı çiftci baba tarafından 16.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.