Zaman daralıyor. Yirmili, otuzlu yaşları geçeli çok oldu. Her attığımız adım, her aldığımız soluk, ahirete yaklaştırıyor bizi... Derdi doğru yaşamak olan insanlar zamanlarının daraldığının farkındalar... Allah'ın adaletinin en büyük tecellisi ölüm...


Gençken vur patlasın, çal oynasın durumları, yaşlanınca beş vakte beş daha katıp namaz niyaz dua... Tabi ki namaz kılıyor diye kimseyi kınayamayız, ancak Allah'ın emir ve yasakları her yaşta ki buluğ çağına girmiş Müslümanı içine alıyor... Bu işin genci yaşlısı diye bir şey yok...


Yaş kemale erince, eskisi gibi hızlı adımlarla yürüyemiyorsunuz, merdivenleri çıkarken zorlanıyorsunuz. Belki ağır bir şeyler kaldıramıyorsunuz... Zaman zaman kalbiniz, zaman zaman mideniz size kötü şakalar yapıyor. Kimi zaman çok iyi bildiğiniz şeyleri unutuyorsunuz... Alzheimer başlangıcı başlıyor... Kısaca zaman daraldıkça, siz de darlanıyorsunuz, daha da darlanacaksınız belli ki...


İbadet de hayat var oysa... Ramazan oruçlarını tutup da sıhhat buluyorsunuz. Ne gerek var Ramazan bittikten sonra hemen içkiye başlamaya, acele etmeyin canım o kadar. Sigarayı da bırakmıştınız ne güzel Ramazanda... Kilo da verdiniz oruç tutma bahanesi ile... Kaç sene daha sağlıklı yaşayabileceksiniz? Beş bilemedin on sene, en kabadayı tahminle...


Gece yastığa başınızı koyduğunuzda muhasebe sık sık yapmalı herkes, eğer birazcık vicdan taşıyorsa... Sık sık tövbe etmek lazım. Dilimizden eksik etmemeli tövbeyi... Rabbımız tövbe eden kullarını çok sevdiğini söylüyor... O işlediniz günahlar sık sık aklınıza, aklımıza geliyor. Gelmez mi, unutmak çok zor. Belki bilinçsiz idiniz o yaşlarda, daha sonra olgunlaştınız ve bir çoğunu terk ettiniz o günahların, ancak akıldan da çıkartmayın sakın yine de... Onun yerine işleyeceğiniz her sevap da ufak ya da büyük bir çok günahı silmeye yarayacaktır, Rahman ve Rahim olan Allah öyle buyuruyor...


İnsan için uzun gibi görünen yetmiş seksen ya da doksan senelik bir ömür aslında çok kısa bir zaman dilimi, bunu unutmayalım... Hatasız kul yok, önemli olan hatalardan ders çıkartıp da aynı hataları bin kere milyon kere tekrarlamamak... Yeter ki daralan zaman bizi de darlatmasın... 

( Zaman Daralıyor İnsan Darlanıyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.