Atatürk’ün ölümü ile gelen hükümetlerin artan oranda Amerikan eğilimlerini,ABD'nin içindeki aşırı sol düşmanlığı ile birleşerek, sağcılaşan Türk hükümetlerinin,zaman içinde  muhafazakarlık dada yoğunlaşarak yönetimler de bulunduğunu görüyoruz..

ABD'nin dünyanın hiç bir yerinde,salt tercihi sağcı hükümet olmamakla birlikte o dönemin  kominist rejimlerinin ihracaat etme riski ve sosyal demokrasinin tekelleşen Amerika daki serrnayeyi törpüleme tehididi ile beraber düşünüldüğünde yaptıkları  tercih kaçınılmaz sonuçlardır.

1974 yılında Ecevit hükümeti nin gelmesi Amerika'nın bugün bile hazmedemeiği balka şehir devletlerini BM de tanımasına rağmen  KKTC nin kurulması ile kendileri açısından ne  kadar içsel bir doğru tercih yaptıklarının göstergesidir.

1986 Vatikan destekli Glasnost sonrası  kominist rejimlerin yıkılması ile bu risk bertaraf edilmiş ,bu aşama da solcu guruplarla da iş birliğine gidilmiştir.

Bölgemizdeki yansıması PKK  terör örgütünün Aydınlık çizgisinin Amerikancı yapılanma olduğunu işin içindeki herkesçe malumudur.

Amerikan menfaatlerini en iyi yansıtan,batı eksenli o dönem ki TSK,gelişen konjonktürde muhafazakarlaşan ve millileşen yapısı ile olanı koruma güdüsü ile hareket eden mekanizmaya dönüşünce Amerikan menfaatleri ile çatışmış, Eşref Bitlis e yapılan operasyon la ilk işaret fişeği atılmıştır. ''TSK,en iyi ihraç edilebilir Türk ürünü'' olduğu şeklindeki SOROSİ  değerlendirmelerle hedefe konulmuş, 28 Şubat Notası ile tepe noktasına gelmiş ve bu süreç ile son Türk hükümeti sahneye çıkarılmıştır…

Amerikan menfaatlerini, o günkü şartlarda suyun hareketini doğru tesbit edenler, TAKIYYE  yönteminin ilk çağlarından beri devam eden yöntemleri ile amerıkaya karşı bile olabilecek sekılde gömleklerini değiştirdiklerini söyleyerek Amerikan hukumeti ve menfaatlerini kafalamışlardır..

2002 tarih itibari ile hükümet olanlar TSK YAPISINDAKİ MGK şerhleri ile  oynamaları bariz şekilde ters yüz ederek geleneksel kast sistemini ve 30 yıl sonraki kimin general  kimin kuvvet komutanı, kimin genelkurmay başkanı olacağını belirleyen, Roma İmparatorluk sistemini ortadan kaldırmıştır.

İlkleri gerçekleştirerek sivil lise de okuyan bir kimseyi bile ''genel kurmay başkanı'',  olabileceğini  yada hiç general çıkmayan bir birlikten general çıkalabilceği kuralını getirmişlerdir.

Kendi sistemine karşı'' takıyye ''yapanların aslıda ABD  ne de ''takıyye'' yaptıklarını aradan geçen yıllar içersinde gördük ve Amerikan menfaatlerine, rağmen ''Afrin de ırak da söz sahibi bir ülke onun en yakındaki ülkedir'' diyerek kural koyduğuna şahit olduk.

Tüm bu süreç de çözüm süreci denilerek PKK nın ve yerli demokrat görünümlü aslında şehir milisi olan ve Anayasa mahkemesi ile kapatılmasına rağmen tekraren çeşitli adlarla varlığını devam ettiren  parti görünümlü terör uzantısının tasfiyesine şehadet ettik ..

Allah rızası diye oluşturulan bir kısım organızasyonlarınsa cemaatten öte ,bir terör örgütü olarak Amerikan istihbaratının içimizdeki uzantıları olduğu ve Atatürk ün emaneti, cumhuriyetin köküne kibrit suyu dökmek için fırsat kolladıklarını, yapılan övgülerin de ayyuka çıktıktan sonra bir anlam ifade etmeyip, sadece o saatten itibaren  örgüt yardakçılığı olacağını yine bu takıyyeler sayesinde ipliğin pazara çıkması ile öğrendik..

Türk siyaset yapısını muhalefet liderini bile CD VE PORNOGRAFİ İLE  dızayn edenlerin sanatsal değeri olmayan  bir porna yönetmeni bile yapamayacağını,dıi istibaratın işbirlikçisi polis ve savcı kıyafetli de olsa YAPTIKLARINI öğrenmiş olduk..

Amerikan ipliğinin bu şekilde ayan beyan ortaya çıkmasını amerıkayı bile ofsayt a düşürerek çıkaranlar,dört tarafı düşmanla cevrili , mücadele yeteneği onun asil milletinin, tüm fertlerinin tek tek ve bir araya geldiğinde neler yapabileceğini 15 Temmuz da şehir isyanlarında ve afrin de göstermiştir.

Özekleşen ve dış istihbaratın örgütsel faaliyetlerinden arındırılan kurumlar,yabancı müstemleke devletlerin ne yapacağını şaşırmalarına yol açmıştır..Kuşa dönen davranışla bir Rusya ya bir ABD  ye yanaşan Fransa  en son ABD  ucakları ile birlikte Rusya ya ragmen Suriye birliklerini bombalamıştır..

Trump,Pentagan dan bagımsız tweetleri ile dış politika oluşturmaya calışmış bizzat kendi atadığı dış işleri ve pentagon yetkililerince ayar cekılmıştır.

Yaptığı atamalar hep şahin söylemli ve özgürlükten çok güvenliği esas alan yöneticileri kurum başlarına getirerek varlıgını devam etirmeye calışmaktadır.

Türk devletinin izlediği dış politika an itibari ile belirleyici konuma getirmiş ve Suriye konusunda ASTANA  süreci siyaseti ile doğru hamleler olduğunu göstermiştir.

Bu aşama da alınan seçim kararının doğruluğu tartışma götürmez sekılde yerindedir.

( Abd Hükümeti Ve Türk Takkıyesi başlıklı yazı HALİLİ tarafından 18.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.