Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 22.04.2018
Okunma Sayısı : 1087
Yorum Sayısı : 0

ALLAHÜTEALA SERİÜL HİSABDIR…!

          Ayetlerde Allah cc. Hesabı çabuk görendir buyurulmaktadır. Allah’ın bildirdiğine göre bir ahiret günü bin dünya yılıdır. Bu nedenle dünyada 100 sene yaşayan bir kişinin ahiretteki hesabı 2,4 saatte görülecektir.

22/HACC-47: Ve yesta’cilûneke bil azâbi ve len yuhlifallâhu va’deh(va’dehu), ve inne yevmen inde rabbike ke elfi senetin mimmâ teuddûn(teuddûne).                                                     Ve azabı senden acele istiyorlar. Ve Allah, asla vaadinden dönmez. Ve Rabbinin katındaki bir gün, sizin saydığınız bin sene gibidir.

          Dünyada ise birleşik kaplar gibi bir kimse bir başkasının hakkına herhangi bir şekilde tecavüz etmiş ise, kul hakkı doğacağından bu hak miktarı kadar sevap zulmedenden alınır ve anında haksızlığa uğrayana verilir. Eğer kişinin sevapları yetmezse, haksızlığa uğrayanın günahlarından alınır ve zulüm yapanın hesabına kaydedilir. Haksızlığa uğrayan kimse bir şekilde kısas hükmü uyarınca mukabelede bulunursa günahlar ve sevaplar anında iade edilir.

          Kişinin şahsi olarak kaybettiği dereceler ve kazandığı sevaplar ise anında sağ ve sol omuzumuzda bulunan kaydedici Resuller(kiramen katibin melekleri)tarafından anında kayda geçirilir. Zerre miktarı kimseye haksızlık yapılmaz.

          İnsanların gizli olarak haklarına tecavüz edenlere ve insanların görmediği yerde günah işleyenlere duyurulur…!

3/ÂLİ İMRÂN-19: İnned dîne indâllâhil islâm(islâmu), ve mahtelefellezîne ûtûl kitâbe illâ min ba’di mâ câehumulılmu bagyen beynehum, ve men yekfur bi âyâtillâhi fe innallâhe serîul hısâb(hısâbı).                                                                                                                          Muhakkak ki Allah'ın indinde dİn, İslâm'dır (teslim dînidir). Kendilerine kitap verilenler, kendilerine ilim geldikten sonra aralarındaki haset sebebiyle ihtilâfa düştüler. Ve kim Allah'ın Ayetlerini örterse (inkâr ederse), o taktirde, muhakkak ki Allah, hesabı çabuk görendir.

İslâm kelimesi Allah'a teslimin Arapça adıdır. Silm kökünden gelir. En belirgin mânâsı teslimdir. Bir insan ruhunu, vechini, nefsini ve iradesini Allah'a teslim ettiği zaman teslimlerini tamamlayabilir. Bütün peygamberler ve onlara tâbî olanlar Allah'a teslim olmuşlardır. Allahû Tealâ hangi peygamberden bahsediyorsa Kur'ân'da mutlaka onun Allah'a teslim olduğuna dair kesin bir hüküm koymuştur.

          Her dilde bunun bir karşılığı vardır. Ve hiçbir peygamber yoktur ki İslâm'ı yaşamamış olsun. Yani yaşadıkları din kâinatın tek dini İslâm'dır. Hangi dilde o kelimenin karşılığı varsa İslâm odur.

          Kiramen kâtibin melekleri hayatı devamlı olarak filme alırlar. Onların filme aldıkları bu hayat filmine rakamlar yazılır. Mademki Allahütealâ daimî zikri emretmiştir, farz kılmıştır; o farzı gerçekleştirenler hayatlarının her saniyesinde devamlı derecat kazanacaklardır. Kalbî zikri yaparken aynı zamanda namaz kılıyorlarsa iki defa derecat kazanacaklardır. Kalbî zikir yaparken aynı zamanda başkalarına iyilik yaparlarsa, onları mutlu edecek davranışlarda bulunurlarsa ikinci defa derecat kazanacaklardır.

         Her an hayat filmine pozitif veya negatif rakamlar ilâve olur. Ama her an hesap mutlaka farkı gösterir. Onun için Allah hesabı çabuk görendir.

50/KAF-16: Ve lekad halaknel insâne ve na’lemu mâ tuvesvisu bihî nefsuh(nefsuhu), ve nahnu akrebu ileyhi min hablil verîdi.                                                                                         Ve andolsun ki insanı Biz yarattık. Ve nefsinin ona ne vesveseler vereceğini biliriz. Ve Biz, ona şah damarından daha yakınız.

          Nefs afetlerle dolu olduğu için, nefsi kullanan şeytan kişiye devamlı vesveseler verir. Allah rahmeti ve fazlı ile her şeyi kapladığı için bizleri de kaplamıştır. Bu sebeple bize şahdamarımızdan daha yakındır. Bu sebeple aklımızdan geçenleri de şeytanın nefsimize ulaştırdığı vesveseleri de anında hem işitir hem bilir.

50/KAF-17: İz yetelakkâl mutelakkîyâni anil yemîni ve aniş şimâli kaîdun.                                                                O zaman, sağda ve solda oturan iki telâkki edici (tesbit edici melek), (amelleri) tespit ederler.

          Bu iki melekten biri saik (sevkeden) ve biri şahittir. Kişinin doğuşundan itibaren hayatının her saniyesi kesintisiz bir şekilde 3 boyutlu olarak filme alınır. Birinci film olayları, ikinci film düşünceleri tespit eder. Olayları sürücü, düşünceleri şahit 3 boyutlu olarak tespit eder. Bunlar kiramen kâtibin melekleri olan iki Resuldür.

50/KAF-21: Ve câet kullu nefsin meahâ sâikun ve şehîdun.                                                               Ve bütün nefsler beraberinde bir saik (hayat filmini çeken) ve bir şahit ile gelir.

          Kişi hayatı boyunca her an bu iki meleğin beraberliğinde yaşamıştır. Onları göremez. Onlar kesintisiz bir şekilde görevlerini yaparlar. Her saniye kişinin düşündükleri filme alınır. Fiilleri de filme alınır. Bu filmler 3 boyutludur ve kıyâmet günü boşlukta oynayacak ve hem niyetleri hem de fiilleri gösterecektir.

50/KAF-18: Mâ yelfızu min kavlin illâ ledeyhi rakîbun atîdun.                                                                 Bir söz söylenmez ki, onun yanında hazır gözetleyiciler (tarafından tespit edilmiş) olmasın.Ve onun yakınında olan (melek): “İşte bu (hayat filmi), benim yanımda hazır olan şeydir.” der.

          Bir evvelki 17. ayetteki sağda ve solda oturan iki melekten bahsediliyor. İnsan hayatının her saniyesi bu iki melek tarafından tespit edilir. İnsanlar her saniye ya deracat kazanırlar ya kaybederler.

43/ZUHRÛF-80: Em yahsebûne ennâ lâ nesmeu sırrehum ve necvâhum, belâ ve rusulunâ ledeyhim yektubûn(yektubûne).                                                                                      Yoksa onların sırlarını ve fısıltılarını işitmeyeceğimizi mi zannediyorlar? Hayır, onların yanında Resullerimiz (elçilerimiz) (her şeyi) yazıyorlar.

          Kiramen kâtibin melekleri (Allah'ın Resulleri), her an hayatınızı filme alıyorlar. İnsanlar hangi fısıltıyı yaparlarsa yapsınlar ispat vasıtaları kıyâmet günü hazırdır. Bütün kaybettiğiniz ve kazandığınız dereceler saniye saniye size gösterilecektir. Neler yaptıysanız uzuvlarınız davranış biçimleriyle anlatmış olacaklardır.

 

Allah razı olsun…

Burhan AKSU

( Allahüteala Seriül Hisabdır…! başlıklı yazı mihrimah tarafından 22.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.