ÜZMEYELİM ŞEKER ÇOCUKLARI

 

     Masumiyetin sembolüdür çocukluk. Hangi milletten olursa olsun her gülün evladı değerlidir. İlkbahar mevsimiyle selâma durdu çocukluk… Türkiye’m insanı her yıl 23 Nisan tarihinde çocuksulaşır kendince. Tarihlerden 23 Nisan 2018 Pazartesi… Türkiye Cumhuriyeti devletinin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ün Türk çocuklarına armağan ettiği özel bayramın, çocuk bayramının, şanlı tarihin dönüm noktasıdır 23 NİSAN. Kimileri bu tarihte doğduğu için kendini özel hisseder haklı olarak. Çocuk bayramıyla birlikte kutlayıverir kendi doğum gününü de.

    

    Taç yaprakları an gelir mutlulukla taçlandırır o çiçekten minik kalbinizi. Parmak uçlarınızdaki her dokunuş hayal hafifliğinde yol alır, baldan mısralar iç müziğinizi ruhunuza çocukça mırıldanır. Hazreti Âdem’den bu yana uzanan kardeşliğimiz gönül kardeşliğine dem olur. Mis kokulu anılar masal kıvamında yanıp tutuşur. Sevgiye hasret kalır çocukluk, yıllanmış anılara buse kondurur.

 

     Lokum tadında kıvama gelir şiirler ve oyun hamuru gibi şekillenir biz isteyince. Üzmeyelim çocukları, şekerden tatlı o düşlerini yıkmayalım ansızın. Egemenlik, halk sevgisi, vatan hasreti, aile huzuru el ele versin de barış sağalım yeryüzüne. Sevgi sütünden mayalansın gençlik kremi, çocukça düşler konsun içine ve hayal pastası çıksın ortaya. Edebi bir iklime bürünsün çocuk kalbi ve bir çocuğun kalbinde filizlensin o bayram.

     Aklıma TRT kanalı devlet sanatçısı ve her yaştan insanın çok değer verip saygı duyduğu, rahmetli büyüğüm Barış MANÇO geliverdi. “Adam Olacak Çocuk” programını izleyerek büyüyen aileler eminim o eski sahneleri dün gibi hatırlar. O yıllar kimimiz hayatta yoktuk yahut tekrar eden bölümleriyle kimimiz onu az çok hatırladık ya da anne babalarımız bize ondan bahsetti. O zamanlar o çocuk programına çıkanlar şimdi koca adam oldular. Her biri yetişkin olup birer yuva kurdular. Adam olacak çocukların, minimini hanımefendi ve beyefendilerin her biri güzel ülkem adına çalışıp çabaladılar. Barış ağabeyimiz kendi programına davet ettiği her bir çocuğa özel davranır ve hepsine 10 üzerinden 10 puan verirdi. On numara beş yıldız idi her bir çocuk usta sanatçımızın gözünde.

 

     Şimdiki ortama bakınca kimse tam puan vermedi belki de çocuklarımıza. Gelin üzmeyin çocukları, ağzından almayın şekerden oyuncakları. Her annenin gözünde tam puan değerindeydi evlat. Tomurcuğa büründü çocuk kalbi, dal dal yeşerdi masum kalpler. Tabiatın her armağanı bu minik inci yüreklere gebe kaldı. Martta çiçeğe duran meyve ağaçları nisanda nurlandı çocuklar hatırına.

     Şeftali çiçeğinde buluştu çocukluk, gamzesini bıraktı doğaya. Çocuksu gülüşüyle can suyunu verdi toprağa, emanet etti masumiyetini yaprağa. Üzmeyelim şeker çocukları ve üzülmesin ana baba yüreği. Savaştan, bombadan, silahlardan bahsetmeyelim barış yudumlayan gözlere. Üzmeyelim çocukları ve sımsıkı sarılalım çocukluğumuza.

 

( Üzmeyelim Şeker Çocukları başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 23.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.