Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 24.04.2018
Okunma Sayısı : 1053
Yorum Sayısı : 0
Not: Bu mesaj BİMER aracılığıyla, Kalkınma Bakanlığına da iletilmiştir.

*İlgi, bilgi, aktivite ve zaman planlaması*

     Toplumların; kimliğini belirleyen, ayakta tutan, devamlılığını sağlayan, gelişmesine ve kalkınmasına öncü olan, bireylerin tek tek öncelikli kabul ettiği ögelerdir.
Keşke bu konuda istatistik kurumunca bir çalışma yapılsa da, daha gerçekçi bilgilere ulaşabilsek. Anketlerle politik ve ticari tercihleri belirlemeye ayırdığımız zamanın üçte birini istatistiğe ayırabilsek, planlama ve yatırımlarımız daha tutarlı olurdu.
     Yurttaşlarımız neye niyetleniyor, neyi önemsiyor, bu alanda neler yapıyor, neler yapamıyor, neler yapılmasını arzu ediyor?
Bunları bilmeden devlet gemisi doğru limana doğru yol alabilir mi?
Yanlışsa yanlışı bileceğiz, yanlışımız varsa böylelikle tespit edip düzelteceğiz.
     Elbetteki örneklememiz bir varsayımdır.
Günlük yaşamdan, yazılı kaynaklardan, sosyal medya diyaloglarından ortalama bir bilgi üretmeye çalıştım.
Ortalama bireysel davranışlarımızda, önceliklerimiz nedir, neyi önemsiyoruz, ne kadar zaman ayırıyoruz?
Kriter olması açısından bir değerlendirme yapalım, sonra da olması gereken değerleri belirleyelim.
8 saatlik uyku, 8 saatlik iş hayatı zaman dilimi haricindeki dönem ve tatil günleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir.

Kategori                                      Zaman (%)
Politika                                             20
Gezi, tatil, eğlence                          20
Futbol                                               15
Sanal dünya(internet)                    25
Diğer sosyal etkinlikler                  05 
İlave eğitim, kurs, arge                   02
Bilim,kültür,sanat, edebiyat.          05
Gönüllü organizasyonlar                02
Diğer hobi, üretim çalışmaları.      03
Aile ve yakınlara ayrılan zaman.    03
                                Toplam %        100

 Şimdi de her alanda kendi göbeğini kesen gelişmiş ülkelerin ekonomik ve kültürel yapısını dikkate alarak, bu düzeylere gelebilmemiz için, ilgi ve zaman planlamamız, en azından aşağıdaki gibi olması olması gerektiğine inanıyorum.

Kategori                                         Zaman (%)
Politika                                                03
Gezi, tatil, eğlence.                            05
Futbol                                                  02
Sanal dünya(internet)                       08
Diğer sosyal etkinlikler.                    10
İlave eğitim, kurs, arge                     17
Bilim,kültür,sanat, edebiyat.            25
Gönüllü organizasyonlar.                10
Diğer hobi, üretim çalışmaları.       10
Aile ve yakınlara ayrılan zaman.    10
                                       Toplam % 100

     Her yönden yıkıma uğramış, küresel emperyalizmin dişlerinden söküp kurtardığımız bu vatan, bu uğurda canını feda edenlerin, gayret gösterenlerin bize kutlu bir armağanıdır.
Tembelliğe, cehalete, vurdumduymazlığa feda edilemez.
Cumhuriyet fazilettir, bizim için kurtuluş mucizesidir. Demokrasi fikir hürriyeti ve yönetime çoğulcu bir katılımdır. Hukuk, her türlü maddi, manevi varlığımızın garantörüdür.
Laiklik; vicdanların ve inançların, insanların hür iradesine bırakılmasıdır.
Bu toplumsal değer ve temellerin, biri diğerine feda edilemez, tercih edilemez, askıya alınamaz. Birbirini tamamlayan zincirin halkaları gibidirler.
     Son üç yüz yılda insanlara yeni değerler kazandırmak için geliştirilen tüm sosyal ve fen bilimlerini önemsiyorum. Fikir, felsefe ve düşünce akımlarının hiç birinden çekinmedim ve üşenmedim sabırla okudum, araştırdım.
Şu kanıya vardım: her şeyimiz var, diğerlerinden fazlasıyla var. Peki bizi frenleyen nedir?
Tembellik cehaleti tetikliyor, cehalet ise kıskançlığı, düşmanlığı, kini, ayrışmayı teşvik ediyor. Okuma, araştırma, dinleme alışkanlığı zayıf olduğundan, bilmediğimiz şeylerden korkuyoruz.
Bilen cesurdur, bilen yönetir, bilen üretir, bilen öğretir. Bilenle bilmeyeni bir tutarsak, hep aynı çeşmeden su içersek, evrenle ilgili fazla bir söz sahibi olamayız.
     Değişimin, yeni bir dünyanın, düştüğümüz yerden kalkmanın, hareket motorunu çalıştırmaya ne dersiniz?
24.04.2018
*Ali Rıza Malkoç*
#armozdeyis
( İlgi Bilgi Aktivite Ve Zaman Planlaması başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 24.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.