Eğitim ve Türkiye'de Eğitim Meselesi

                  Eğitim , bireylerin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla istendik bir biçimde kalıcı izli davranış 
    değiştirme süreçleridir.Yani eğitim planlı ve programlı bir faaliyetler bütünüdür.Davranış değişiklikleri 
    deneyimler sonucu ortaya çıkmaktadır.
                  Eğitim formal ve informal olarak 2 bölüme ayrılır. Formal eğitim bir programla  belirlenen hedeflere
 ulaşmak için uygulanan etkinliklerin tamamını oluşturur. Okullardaki eğitim faaliyetleri buna bir örnektir.Formal
 eğitim kendi içinde de 2 koldan yürütülür. Bunlardan biri örgün eğitimdir.Diğeri ise yaygın eğitimdir. Örgün eğitim belirli yaş grubundaki bireylere milli eğitimin amaçları doğrultusunda sunulan eğitim olarak bilinir. Yaygın eğitim ise bireylerin kendi özellikleri , ilgileri ve ihtiyaçları hususunda onlara verilen eğitim hizmetlerine denir. Sanat okulları , özel kurumların hizmet içi kursları gibi birçok eğitim faaliyeti yaygın eğitime bariz örneklerdir. İnformal eğitim ise formal eğitimin aksine plansız , yaşamın içinde kendiliğinden meydana gelen öğrenme süreçleriyle oluşan bir eğitimdir. Model alarak öğrenme, gözlem yaparak öğrenme faaliyetleri buna bir örnek oluşturur.
                Gelelim ülkemizde eğitim sürecine.Ülkemizde ilerlemeci bir eğitim anlayışı hakimdir.Nitekim eğitim gün geçtikçe önemi artan bir öge olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkemizin gelişebilmesi daha aydınlık ve çağdaş bir ülke olabilmesi için eğitimli bir kitleye çok ihtiyacı vardır.Bu da eğitimli kadrolarla olacak bir durumdur.
               Ülkemizde eğitim önemli bir mesele haline gelmiştir.Peki eğitim sorunu niçin ortaya çıkmıştır? Çünkü ülkemizde düzenli bir eğitim sistemi yoktur . Çok farklı sınav sistemleri uygulanmakta bu da eğitimi rayına oturtamamaktadır. Öğrenciler  sınav sistemlerini özümseyemediği için bocalamaktadır ve kaygılar yaşamaktadırlar. Eğitim meselesi sadece bunlardan da ibaret değildir.Atanmayı bekleyen on binlerce öğretmenlerimiz ve daha nicesi ...

( Eğitim Ve Türkiyede Eğitim Meselesi başlıklı yazı Baki tarafından 27.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.