Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 3.05.2018
Okunma Sayısı : 1313
Yorum Sayısı : 0

HER ŞEY ALLAH’IN BİLGİSİ DAHİLİNDE VE O’NUN DİLEMESİYLEDİR.

     Gaybın anahtarları Allah’ın yanındadır. Allah’ın yarattığı her zerre mutlaka bir kitabı- Mübînde yazılıdır. O’nun bilgisi ve izni olmadan bir yaprak dahi düşmez.

6/EN'ÂM-59: Ve indehu mefâtihul gaybi lâ ya’lemuhâ illâ huve, ve ya’lemu mâ fîl berri vel bahr(bahri), ve mâ teskutu min varakatin illâ ya’lemuhâ ve lâ habbetin fî zulumâtil ardı ve lâ ratbin ve lâ yâbisin illâ fî kitâbin mubîn(mubînin).                                                                 Ve gaybın anahtarları, O'nun yanındadır. Onu O'ndan başkası bilmez. Ve denizde ve karada ne varsa bilir. O bilmeksizin, bir yaprak dahi düşmez. Yerin karanlıkları içinde hiçbir yaş ve kuru bir dane yoktur ki, “Kitab-ı Mübîn”de bulunmasın.

     "Kitab-ı Mübîn" apaçık kitap demektir. Hem Kur'an'ı Kerim, hem Lehv-i Mahfuz, hem de Lehv-i Mahfuz'daki Ümmül Kitap kastedilmektedir. Bu ayet Cinn Suresinin 26 ve 27. ayetleriyle bir illiyet rabıtası içindedir.

72/CİNN-26: Âlimul gaybi fe lâ yuzhiru alâ gaybihî ehadâ(ehaden).                                                 O (Allah), gaybı bilendir. Fakat O, gaybını hiç kimseye izhar etmez (açıklamaz).

72/CİNN-27: İllâ menirtedâ min resûlin fe innehu yesluku min beyni yedeyhi ve min halfihî rasadâ(rasaden).                                                                                                                                 Resullerden razı oldukları (tasarruf rızasına ulaşmış olanları) hariç! O taktirde, muhakkak ki O (Allah), onların önünden ve arkasından gözetenler sevk eder ki,

     Allah’ın izni ve dilemesi olmadan hiç kimseye bir musibet isabet etmez.

64/TEGÂBUN-11: Mâ esâbe min musîbetin illâ bi iznillâh(bi iznillâhi), ve men yu'min billâhi yehdi kalbeh(kalbehu), vallâhu bikulli şey'in alîm(alîmun).                                              Allah'ın izni olmadıkça bir musîbet isabet etmez. Ve kim Allah'a îmân ederse (âmenû olursa), (Allah) onun kalbine ulaşır. Ve Allah, her şeyi en iyi bilendir.

     Kimse hiç kimseye hayat verip diriltemez ve öldüremez. Dirilten de O’dur, öldürende.

53/NECM-44: Ve ennehu huve emâte ve ahyâ.                                                                                               Ve muhakkak ki, öldüren ve dirilten O'dur.

     Mutlu edip güldüren ve musibetlerle ağlatan Allah’tır. Güldüren de O’dur, ağlatan da,

53/NECM-43: Ve ennehu huve adhake ve ebkâ.                                                                                      Ve muhakkak ki, güldüren ve ağlatan O'dur.

     Zengin edip varlıklı kılan insanların aklı, bilgisi ve becerisi değil, yalnızca Allah’tır.

53/NECM-48: Ve ennehu huve agnâ ve aknâ.                                                                                         Ve muhakkak ki O, zengin eden ve varlıklı kılan O'dur.

     Yaratan da dilediğimiz zaman hidayete erdiren Allah’tır,

26/ŞUARÂ-78: Ellezî halakanî fe huve yehdîn(yehdîni).                                                                       Beni yaratan da hidayete erdiren de O'dur.

     Rızkımızı veren O’dur,

26/ŞUARÂ-79: Vellezî huve yut’ımunî ve yeskîn(yeskîni).                                                                          Ve beni yediren ve içiren, O'dur.

     Dilediği zaman şifa veren doktor veya ilaç değil, onları vesile kılarak şifa veren Allah’tır.

26/ŞUARÂ-80: Ve izâ maridtu fe huve yeşfîn(yeşfîni).                                                                          Ve hastalandığım zaman bana şifa veren, O'dur.

     Mürşidime tabi olduğum gün günahlarımı sevaba çeviren Allah’tır.

26/ŞUARÂ-82: Vellezî atmeu en yagfira lî hatîetî yevmed dîn(dîni).                                                     Ve din günü, benim hatalarımı mağfiret etmesini umduğum da O'dur.

 

Allak razı olsun.

Burhan AKSU

 

( Her Şey Allah’ın Bilgisi Dahilinde Ve O’nun Dilemesiyledir. başlıklı yazı mihrimah tarafından 3.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.