Neyi düşünmeli insan sence ?
El ele verdiğin sevdiklerini mi yahut düşe kalka geldiğin bu günleri mi düşünür insan?Düşünülmemeli bence elini bir an çekenleri.Gerçekte bunlar düşünülecek şeyler değildi yoksa başka şeyler mi yapılması gerekiyordu?Yapanlar vardı,evet..O ki çevresindeki bütün sevdiklerini kaybetmişti..Küçük yaşta yetim kalmasına rağmen sabretti ve yalnız büyüdü..O doğruyu bildi,bütün insanlara kendini sevdirdi,bu dünyadaki en çok sevilen güzel bir insan olarak bilindi.o en merhametli olan peygamberimiz Hz.Muhammed(sav) idi..Başka bir yerde karanlık fikirlere karşı çıkan biri vardı.Dünya o zamanlar orta çağ karanlığında düz bir tepsiye benzetiliyordu.Çünkü Avrupa dini kullanan çıkarcı rahiplerin ellerindeydi ve köylü onlar için birer köleydi durmadan çalışırlardı.Kendi sınırlarını çıkarlarına göre çizmişler ve bunun için sınırı geçenlerin dünyanın uçurumuna düşeceklerini söylemişlerdi.Buna karşı çıkan o cesur insan hapiste binlerce işkence geçirerek öldürüldü.O ki Galileo'ydu.. Başka bir zamanda küçük yaşta konuşamadığı için çevresindeki insanlar tarafından hep alay konusu oldu.Oda yalnızdı,hep içine kapanıktı.Zaman onun için geçmiyordu ama sabretti ve zamanı 'Özel görecelik kuramı'ile yendi.Yetmedi atomu parçaladı ama atom bombasını o atmadı.O ki Albert Einstein idi.Bir başkası ise o kadar kitap okuyordu ki görme yetisini kaybetmesine rağmen hiç bir zaman okumaktan vazgeçmedi,yanında ona kitap okuyan arkadaşları vardı.O da yalnızlığı seçti ve ömrü hayatı boyunca iyi bir insan olarak kaldı.O Cemil Meriç'ti.Daha İbni Sina'lar,Ali Kuşçular,Nicola Tesla'lar,Da Vinci'ler ve her ne kadar eleştirilse bile Aklıyla önde olan Atatürk gibi kişiler vardı.Bunların çabası neydi,niçin bu kadar kendilerini zahmete koymuşlardı ?Neyi düşünmeleri gerekiyordu?Ellerini bırakanları mı ve yahut düşe kalka geçirdikleri o günleri mi sizce?Bizce doğru olan tek şey ellerini bırakan insanları hiç bir zaman düşünmedikleri olmuştu..

( Neyi Düşünmeli İnsan Sence başlıklı yazı ibrahim.mg tarafından 3.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.