MASİVA’NIN ZÜBDESİ

   Kudüs! Yaralı güvercinim. Asırlardır can çekişiyor Filistin kanatlarında. Kalubeladan bu yana nice nebilerin tebliğ yurdu, dert ortağı mukaddes şehir. Hz.İbrahim (as)’i yakmayan ateş, Hz.İsmail (as)’i kesmeyen bıçak şahit olsun. O kutsal mekan, sabrıyla iftihar edilesi kadın Hz.Meryem’e bir oğul müjdesi verdi. İffetine leke sürenleri hayretler içinde bıraktı. O şanlı Kudüs Hz.İsa (as)’nın göklere yükseltildiği şehir, peygamber (sav) efendimizin ilk kıblesidir. Miracın kapısı, Müslümanların davası, Hz.Ömer (ra)’in adalet sancağıdır! “ Kudüs işgal altında iken bir Müslüman nasıl olur da gülebilir. Kudüs işgal altında iken bir Müslüman nasıl olur da rahat uyku uyuyabilir.” diyen Selahaddin Eyyubi’nin kutlu zaferidir.
 
     Ne acıdır ki anaların feryatlarına, çocukların gözyaşlarına sağır sultan olmuş bir dünyanın sesi olmaya çalışıyor. Oysa ki Kudüs tertemizdi bir zamanlar. Bırakın bir Yahudi devleti kurulmasını, o lanetlenmiş topluluk Filistin topraklarına adım dahi atamazdı. Ah Kudüs’üm. Keşke hafızalarda hep böyle kalsaydın. Boynu bükük ezanların gürleseydi semanın yedi katında. Şimdi ise Yahudinin çirkin emellerinde boğuluyorsun. Korkarım bir gün nefessiz kalacaksın... Bugün sana hakettiğin değeri vermedik. Keza gücümüzü senden alsaydık tüm zamanların hakimiydik. Hepimizin bildiği bir gerçek var ki Kudüs’ü elinde tutan tüm insanlığın hakimiyetini avuçlarına almış demektir. Üç semavi din, tek bir gaye, Kudüs...
 
    Sokakların kan kokuyor. Mukaddes Mescid-i Aksa’mın surları sürekli bir savaş, anlaşmazlık ve katliam içerisinde. İnsanlığa sığmayan bir zulüm güzel ülkemde hüküm sürüyor. Vicdan bir kere daha yüreklerden siliniyor. Yerini aşağılık bir duyguya bırakıyor. İşgalin her türlü çirkinliği utanmadan gözler önüne serilmiş durumda. Ve maalesef Müslümanlar bu savaşın üç maymunu!
 
    Bilmiyorlar! Kudüs’ü niçin sevdiklerini bilmiyorlar, bunu merak dahi etmiyorlar. Sızlamıyor ki kalpleri boynu bükük çocuklar için. Yetim kalmış sokaklar için. Bilmiyorlar! Bir Müslüman için Kudüs neden bu kadar önemli? Çoğumuzun bir cevabı bile yok. Çünkü bu ümmet cehalet 
üzerinden avlandı. Ataları unutturuldu. Bu refah hayatın nasıl kazanıldığı tarih kitaplarından bir bir silindi. Eğer bilseydik şimdi Kudüs’te özgürlük türküleri yükselecekti. Kudüs sokakları, bayram sabahları gibi kokacaktı. Ah cehalet... Bilmeyen nasıl korusun ecdadının emanetini? 

    Oysa ki Kudüs deyince titremeli yürekler! Bir matem havası esmeli, kana boğulmuş Mescid-i Aksa’dan. Gözlerde ölüm sessizliği belirmeli. Kudüs zikredilince hafızalara gül kokulu peygamber (sav) gelmeli. Sarmalı bedenleri miraç müjdesi. O miraç ki ne güzel bir gecedir. İşte o gece Ümmet-i Muhammed’e beş vakit namaz farz kılındı. Hani derler ya “ Biz de aşk beş vakittir. ” diye. Bu aşk bize miracın hediyesidir. Bu aşk bize Kudüs’ten bir müjdedir. Ey iman edenler! Bu sebepledir ki peygamber (sav) emanetidir Kudüs. Yalnız yeryüzünün değil göklerin de şehridir.

    Biz “ Ben yaşadığım sürece Kudüs’te siyonist bir devlet kurulmayacak, buna izin vermem! ” diyen Abdülhamid Han’ın torunlarıyız. Kısacık dünya sürgününde bir kere olsun davasından taviz vermedi. Uyanalım artık, farkına varalım tarihimizin. Kudüs bizi çağırıyor, bize güveniyor. Kudüs kimsesiz değil Müslümanlarındır. Bu hep böyleydi, böyle kalacak. Kudüs bugün en büyük imtihanımız belki de. “ Sizden evvel ki ümmetler gibi sınanmadan cennete gireceğinizi mi sanıyorsunuz? ” ayetinin nüzul olduğu gibi. Çağımızın hesaba çekileceği suallerden biri de zulme sessiz kalmak. Bizler bu aleme sahip olmaya değil, şahit olmaya geldik. Şahidiz zulme, şahidiz Kudüs’e! 

                  Rumeysa GÜNDEM
( Masivanın Zübdesi başlıklı yazı Dil-i sûzan tarafından 4.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.