İçinden çıktığınız toplumu ya da alt kültüre ait etnik grubu asla küçümsemeyin. Mantıklı bir şekilde eleştirebilirsiniz, ancak bütün bunları da hakkaniyet ile yaparsanız ne kişilere, ne de toplumunuza zarar vermezsiniz...

Filankes memleketten ya da filan fişmekan ülkeden adam çıkmaz cümlesini lügatinizden çıkartın artık. Her ülkenin her toplumun, iyileri de vardır, kötüleri de... O fıkralarda anlatılan Türklerin varlığı unutmayın ki soyut kavramlardır... Bunların bir çokları da dış mihraklar tarafından üretilip bir şekilde toplum hayatına sokulur/sokulmaya çalışılır unutmayalım ki...

Okur yazar oranımız eskiye nazaran çoğalsa da yine de gelişmiş ülkelerde ki yüzdeleri tam manasıyla yakalayamadığımız doğrudur... Ancak bu o okur yazar olmayan insanlarımızın aptal ya da geri zekalı olduğunu göstermez kesinlikle... Bizim toplumumuzda yapılan hataları, her nerede olursa olsun, yaşanılan, yaşatılan toplumsal olayların benzerlerini diğer ülkelerde değişik zaman dilimlerinde yaşıyorlar lakin kimse de ortaya çıkıp da eleştirse bile olayları ve insanları yine de aşağılamıyor...

Bir sürü sıra dışı yaşananlardan örnekler var... Örnek mi istiyorsunuz, dolu... Taraftarlar futbol için birbirine girmiş... Trafikte ki sürücü çok tehlikeli araç kullanmaya kalkmış... Okulda öğretmeninden kötü not alan çocuk okulu basmış... Yalnız yaşayan yaşlı kadın evinde ölmüş, cesedine ancak bir hafta sonra ulaşılmış... Bu tür olaylar Avrupa'nın her ülkesinde ya da başka kıtalar da ki uzak ülkelerde de oluyor. Ha, bir çoğumuz onların dillerini bilmediğimiz için de bunları önemsemeyip es geçiyoruz... Gezi Olaylarının benzeri, çok yakın zamanda ABD'nin bir şehrinde günlerce yaşandı, hangimiz duyduk?

Toplumların genel karakteristik özellikleri vardır. İngilizler ve Almanlar soğuk kanlıdır biliriz ki... İtalyanlar biraz daha cana yakındır Akdenizli olarak bizim gibidirler, Yunanlılar da öyle, her ne kadar düşman kardeşler olsak da... Afrikalılar, zenciler daha sıcak kanlıdırlar herhalde iklimleri sebebi ile olsa gerek... Bizden çok daha düşük milli gelir seviyesine sahip halklar ve milletler vardır... Oralarda da zaman zaman siyasetçilerin yolsuzlukları olur. Grevler olur, protestolar olur. Hükumetin istifasını isteyenler olur, Olağanüstü Hal ilan edilir. Ancak kimse kendi toplumuna ve insanlarına aşağılayıcı şekilde bidon kafalı da demez, yüzde vererek bu toplumun şu kadarı aptal, bu kadarı akıllı diye genelleme de yapmaz... Benim oyum ile çobanın oyu bir mi diyen kafalar var hala bu memlekette... Ey safım benim, sandık açılınca oyun kimin oyu olduğu belli mi, bir tabi senin oyun ile dağda ki bir çobanın oyu, bunu anlayamayacak kadar geri zekalı iseniz, ben size ne diyebilirim ki?

Elinizi vicdanınıza koyun ve kendi çapınızda elinizden geldiği kadar bu topluma nasıl faydalı olurum, onu düşünün, yırtık dondan çıkar gibi saçma sapan cümleler kuracağınıza, aklınızı başınıza devşirin... Ben vergi veririm, yanımda çalışanların sigorta primini öderim, bir başkası da sokaklarda ki karton kutuları toplar, kimisi de doktordur günde elli hasta bakar. Bir diğeri de uzman çavuştur hiç düşünmeden göğsünü düşmana siper eder, şehit olur, gazi olur... Bu güzel memlekette, coşkuyla, insanların Allah aşkıyla, gönülden söylenip de bitmeyecek bir şarkıyla kıyamete kadar gider... 

( Türk Toplumuna Türk İnsanına Geri Zekalı Muamelesi Yapmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.