Yaşlı kadınla genç kız dere kenarından tepeye doğru ağır aksak yürüyorlardı. Ara sıra durup otların arasında ellerini gezdiriyor özellikle aradıklarına rast geldiklerinde yanlarında taşıdıkları poşetlere yolup sokuyorlardı. Yaşlı kadın soluk soluğa kalınca gözüne kestirdiği ağacın gölgesine bağdaş kurdu. “Ah kızım dizlerim öldürdü beni. Isırganlarda olmasa yataktan kalkmaya halim yok benim.” Kız sırt çantasından su şişesi çıkarıp kadının yüzünü yıkadı. El uzatıp kadını kaldırdı. “Anne akşam olmadan eve dönelim. Babamı da göreyim sonra fakülteye gideceğim.” Birlikte otları, çiçekleri koklayarak gezerlerken kadın küçücük beyaz çiçekleri olan ot öbeğinin yanından hızla uzaklaşıp tülbendiyle ağzını örttü. “Kızım otlara yaklaşma kokusu üzerine sinmesin. Osuruk otu osuruk!” Kız tebessüm etti. “Allium neapolitanum.” Kadın şaşırdı. “Ne diyorsun kızım sen?” “Anne, otun adı diyorum Allium neapolitanum.” Kadın ya sabır çekti. Mırıldanıyordu. “Bu da çıktığı kabuğu beğenmiyor!”

( Allium Neapolitanum başlıklı yazı E.Kirişçi tarafından 7.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.