YAŞAM OKULDUR

   Çocukluk yıllarımızda bazı mesleklere gıpta ile bakardık.Doktor olmak, öğretmen olmak, belli bir kariyer sahibi olmak ayrıcalıktı.Zaman içerisinde okul dönemimizden başlayarak toplumun bütün katmanlarının içine girme fırsatlarımız oldu.Gıpta edilecek hiç bir şey yokmuş.Biz insanoğlu kutsallaştırmayı, abartmayı severiz severiz.O' abarttığımız ve kutsallaştırdığımız şeyler sonunda başımıza bela olur.Çilesini çekmek yine bize düşer.
   Okul çevresine girdik, kendi ideolojik sapıklıklarını öğrencilere dayatan öğretmenlerle karşılaştık.Çarpık sistemin çarpık beyinlerinin gençliği nasıl telef ettiğini gördük.Dini çevrelere girdik, onların ceplerini doldurmak uğruna nasıl derebeylikler kurduklarına şahit olduk.İş çevresine girdik, o küçücük insanların topluma nasıl zulüm kustuğunu gördük.Doktorların ilaç firmalarıyla anlaşıp hastalara nasıl aynı ilaçları yazdığına şahit olduk.Entellektüel çevrelerde köpeğini mama ve pastörize sütle besleyenlerin bir çocuk para isteyince Allah versin diyenleri gördük.Ormancının bir rakı sofrasına, kaymakamın bir kuzu çevirmesine, doktorun bir çıta bala nasıl tav olduklarını gördük.İşçisine yüz lira zamı vermemek için kırk dümen çevirenlerin ilin mülki amirlerine nasıl ziyafetler verdiğine şahit olduk.Biz okuyup öğrenmeyi sadece kitaplarla oluyor sanırdık oysa yaşamın kendisi okulmuş, okuya bilene bütün bilgileri katıksız öğretiyormuş.Bize eskiden hep öğretilirdi.Fahişelik kötüdür, ayyaşlık kötüdür, hırsızlık kötüdür.Zaman içerisinde bu insanları kimlerin fahişe, kimlerin alkolik, kimlerin hırsız yaptığını da öğrendik.Öğrendikçe insan yaşamaktan soğuyor hafız." Firavun kavmini aptallaştırdı. "Zuhruf suresi / 54. Ayet.Ne kadar bilgi sahibi olursak olalım, ne kadar tecrübe yüklenirsek yüklenelim sonunda "Kitab-ı Mübin" e dönmek zorundayız.Çünki fravunlar kıyamete kadar yeryüzünde yaşayacak.Bunlar bize eğlenceler düzenleyip sorgulamayı unutturacak.Defileler düzenleyip istediklerini giydirecek, reklamlar verip istediklerini yedirecek.Analar günü, bubalar günü, sevdicekler günü, nonoşlar günü, siboplar günü diyerek sisteme kafa yormamızı engelleyecek.Bazen maça giderek trilyonluk on iki kişiyi alkışlayacağız, bazende Fatih'in ölümünü kutlayıp avunacağız.Maraş'ın kurtuluşu, Erzurum'n dadaşlığı, Elazığın gaggoşluğu, İzmir'in minnoşluğu derken kendimizi avutup gideceğiz.
      Sebepler sonuçlar ve ideolojiler her ne olursa olsun, hepimizin gayesi bu Vatan'ın insanca yaşana bilir bir toprak parçası olmasını sağlamak olmalı diye düşünüyorum.Adalet ve Ahlak inşa edilmediği sürece gelecek tehlikededir.Bu memlekette mühendis ola bilirsiniz, doktor ola bilirsiniz, öğretmen ola bilirsiniz, pilot ola bilirsiniz birinci sırada insan olmak yoksa bu vasıflar fazla bir anlam taşımaz.
"İNSAN OLMAK, İNSAN KALMAK" DİLEĞİYLE...

( Yaşam Okuldur Okuya Bilirsen.. başlıklı yazı çiftci baba tarafından 13.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.