Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 14.05.2018
Okunma Sayısı : 985
Yorum Sayısı : 0

İBADETLERDE DİNDE ZORLAMA VAR MIDIR?

2/BAKARA-256: Lâ ikrâhe fîd dîni kad tebeyyener ruşdu minel gayy(gayyi), fe men yekfur bit tâgûti ve yu’min billâhi fe kadistemseke bil urvetil vuskâ, lenfisâme lehâ, vallâhu semîun alîm(alîmun).                                                                                                                                       Dînde zorlama yoktur. irşad yolu (hidayet yolu, Allah'a ulaştıran yol), gayy yolundan (dalâlet yolundan, şeytana, cehenneme ulaştıran yoldan) açıkça (ayrılıp) ortaya çıkmıştır. Artık kim tagutu (şeytanı ve şeytana ulaştıran yolu) inkâr edip de Allah'a îmân ederse (mü'min olur, Allah'a ulaştıran yolu tercih ederse), böylece o, (Allah'tan) kopması mümkün olmayan urvetul vuskaya (sağlam bir kulba, mürşidin eline) tutunmuştur. Allah Sem'î'dir, Alîm'dir.

     Ey dinde zorlama vardır, Müslüman olan bir kişi ibadetlerinde zorlanabilir ama dine girmesi için zorlanamaz diyenler; hayır zorlama kesinlikle yoktur…! Çünkü ayette Allahüteala olmadığını söylemektedir. Çünkü bu ayet Müslümanlara hitaptır, Müslüman olmayanlara değil….!

     Bu yüzden mezheplerde değişik cezalar uygulanmış ve ayet inkâr edilmiştir. Allah’ın yerine değişik ve acımasızca cezalar ihdas edilmiştir. Mesela Hanefi mezhebinde namaz kılmamanın cezası kanatılıncaya kadar dövmektir. Ama daha da kötüsü şafi mezhebinde namaz kılmamanın cezası ölümdür. Allah zorlaştırmayın, kolaylaştırın demiş ama din adamları zorlaştırmışlar. Bu cezaların Allah’ın hangi ayetinde karşılığı vardır. Ölüm cezaları yapılan suçlara göre Allah tarafından kısas ayetlerinde şartları belirtilmiştir. Ama ibadetlerle ilgili ceza uygulaması insanlara değil Allaha aittir. İbadetler bir vasıtadır ve bizleri Allah’a ulaştırıp mutlu olmamızı sağlar. İbadetler gönülden yapılırsa insana faydası olur. Yoksa Allah’ın hiç kimsenin ibadetine ihtiyacı yoktur.

     PEKİ ZORLAMA NE ZAMAN VARDIR?

     Kendi nefsimize zorlama vardır. Herkes nefsine zorla Allah’a ulaşmayı dilettirmek, namaz kıldırtmak, zekat verdirtmek, oruç tutturtmak, hacca götürtmek, zikir yaptırtmak için zorlamalıdır, başkalarını değil…!

     Fizik beden ibadet ederken nefis kötülük yapamaz ve fizik bedene uymak zorundadır...

     Kimsenin iradesine karışma hakkımız yok…!

     Kısası kendi nefsinize uygulayın…!

     Nefsiniz size bir tokat atarsa, siz ona on tokat atın. Başkalarına değil.

     Başkalarına kısas nefsi mutlu eder,

     Nefsinize kısas nefsi adam eder…!

 

Allah razı olsun…

Burhan AKSU

( İbadetlerde Dinde Zorlama Var Mıdır? başlıklı yazı mihrimah tarafından 14.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.