Monolog Röportaj
 

 
Filistin’e İslam Âlemi Olarak, Bir Çoğunun Sırtı Dönük Olsa Da, Türkiye Olarak Herkese Filistin’de ki Kardeşlerimize İslam Âlemine Yüzümüz Dönüktür.

 
-Sayın Gülveren dün Amerikan’ın zorbalığıyla Kudüs’ü Siyonist katil İsrail’in başkenti yapmak için açtığı büyükelçiliğini protesto eden, masum silahsız kardeşlerimizi katl etmesini ve Türkiye hariç kimsenin sahip çıkmamsını ve üç günlük yas ilan etmemiz hakkında neler söylemek istersiniz?
 
-Kardeşim yaralıyız, ne şiir yazacak ne de söz söyleyecek haldeyim, siz mademki kalkıp geldiniz, bu konuda bir şeyler söylenmesini arzu ederek, beni ziyaret ettiniz, sizi eli boş söylenecek söze katkınızın olması için, elimden geleni yapmaya çalışacağım. İslam âleminde şimdi bahar mevsimi değil de kış mevsimi yaşansa da, bahar ayı Âlemlerin Rabbinin yardımıyla muhakkak gelecektir. İslam’ın merhamet dolu dünyasına Müslümanlar olarak İslam âlemi olarak, sırtımız birbirimize dönük olsa da, Türkiye olarak herkese yüzümüz dönük, bize sırtını İslam’a dönenlere dönme çağrısını duymayanlara söylemeye devam edeceğiz inşallah… Filistin’de 70 yıldır büyük felaket olarak adlandırılan (Nekbe) dinmeyen acı ve feryatla devam ediyor ve 70 yıldır bir avuç azınlığa milyarlarca İslam âlemi sesini çıkarmadan izlemeye hala devam ediyor… Bu sonsuz devası olmayan bir yara gibi görünse de, biz Âlemlerin Rabbinden umudumuzu kaybetmeden İslam âleminin farkına varması için devlet büyüklerimiz başta, Cumhurbaşkanımız Mazlumların sesi Recep Tayyip Erdoğan Başbakan ve bakanlarımızla mazlumların yanındayız.

 
*Günümüze kadar uzanan bu süreçte Filistin topraklarının büyük bölümü işgal edildi, sistematik katliamlarla binlerce Filistinli öldürüldü, bir milyona yakın kişi vatanından sürdü, binlerce köy yok edildi ve bazı kentler Yahudileştirildi. Nekbe'den bu yana işgali genişleten İsrail, şu an 27 bin kilometrekarelik tarihi Filistin topraklarının yüzde 85'ine el koymuş durumda. Filistinliler ise bu alanın sadece yüzde 15'ini kullanabiliyor. İsrail ayrıca 1967 yılında işgal ettiği Doğu Kudüs ve Batı Şeria'da da yasa dışı Yahudi yerleşim birimi inşaatlarına devam ediyor. ABD Başkanı Donald Trump'ın 6 Aralık'ta Kudüs'ü 'İsrail'in başkenti' olarak tanımasından yaklaşık 5,5 ay sonra ABD Büyükelçiliği Tel Aviv'den taşınarak dün Kudüs'te açıldı. Kanlı açılış olarak tarihe geçen törenin yapıldığı saatlerde katil İsrail askerleri Filistinlilere kurşun yağdırıyordu. Terör devleti İsrail'in yaptığı katliamda 59 Filistinli şehit edilirken, 3000'e yakın kişi de yaralandı. Dünyanın seyirci kaldığı karar yeni büyük felaketin kapısını araladı...*

 
Nur Kur’an’da sabrı atıl(tembel) kalmak değil, direnme ve dayanıklılık göstermek şeklinde tanımlar. Yani sabır mücadelede sebat etmektir. Oysa bizler sabrı beklemek vakti gelinceye kadar durmak beklemek olarak algıladığımız için bu zulümler devam edecektir. İslam âlemi olarak bir birimizi cam gibi kırıyorsak, etrafa savrulan cam kırıkları mutlaka ayaklarımızı kanatacaktır buda zalimlerin Siyonistlerin işine gelecektir ve bizlerde aynen bunu yapmakla, o zalimleri Siyonist şerefsizleri sevindiriyoruz! Bu olan zulmü anlamayanlar anlamamış görünmeye çalışan bazı düzenbazları da, kendisinden sonra gelecek olanlara bu düzenbazlığı bırakırken, bırakmadan önce, zulmün kendilerini de yıktığını yok ettiğini söyleyemeden yok olacakları için geride yıkımı bırakmış olacaklardır.

 
Bazı şeyler vardır insanlarla konuşursun anlatırsın anlamaz ya da anlamak istemez, bu nedenledir ki konuşmanın hiçbir fayda sağlamadığı çare katmadığı çaresizlik kattığı durumlar vardır. İşte şimdi Filistin de yaşanılan budur, lakin umudumuz her zaman vardır Yüce Allah C.C… Ölümün normal yolla gelmesi başka, zulümle birilerinin gözümüzün içine baka baka soka soka, ben istediğimi yaparım edepsizliği ile ölüme davetiye çıkarması, insanlarında bu zulmü korkarak güçlendirdiğine karşı bir suskunluk korkaklık içindeyiz. Oysa İslam âlemi olarak imanın gereği olarak, mücadele ettikten sonra hakkımıza düşen için merhametle susarız ve Rabbimizin nasip edeceği zaferi beklerken, hala mücadele ederek yolumuza devam ederiz, mücadele etmeden kabullenmek korkmak için merhametle susulmaz, bu merhamete zulümdür, bu durumlarda söz söylemekten ziyade yola düşmek mücadele için kesin adımları atmak gerekir.
 
Üzgünüz, İslam âlemi suskun, bizden başka konuşan yok, söylenecek sözler adım atılmadan bütün sözler yavan anlamsız kifayetsiz kalıyor. Neden imanın gereği olarak sözleri imanla imanın nuruyla doldurmamız gerekirken, bütün sözcüklerin içini boşaltıyoruz…? Sanki bütün anlamlar kavramlar kullanılmış değersiz kalmış, ortaya serilecek bir değer kalmamış gibi suskun İslam âlemi bizden başka,  sanki bütün güzel anlar uçmuş, zalimlerin sunacağı an kalmışta buna razı olmaktan başka yol kalmamış gibi razıyız neden? Bizler İslam âlemi olarak kardeşlik bağı ile bağlanmadan dilde gönülde çıkacak olan kelime dökülen kanla her duygular geçersiz anlamsız kalacaktır. Artık bundan sonra zalimler mikrofonu kalemi eline aldıktan sonra hiç bir sözcük duygularımıza yüreğimize tesir etmeyecektir.

 
Gerçi 70 yılık zulüm böylesine bir kalemde bir nefeste anlatılacak değil, lakin sizin sayenizde ancak birkaç cümle ile ancak anlata bildik. Beklentisi güzel ve yüksek olan güzelliklerin hayata geçirilmesi her zaman yalnızlığı ile karanlık oluyor, lakin karanlık doğan güneşle aydınlanmaya mahkûmdur, vesselam.

 
*Son Dakika haberi: Türkiye İsrail'in Ankara Büyükelçisini sınır dışı ediyor
Dışişleri Bakanlığı'na çağrılan İsrail'in Ankara büyükelçisi sınır dışı ediliyor.*

 
-İşte kardeşim adım atmak için ilk adım, inanın bu haber beni sevince boğdu, tüm kırgınlıklarımı üzüntülerimi bir nebze yok etti.
 
Mehmet Aluç

 
İsrail Büyükelçisi'ne Türkiye'den gitmesi söylendi
 
*Kaynak: Haber 7
( Monolog Röportaj-filistine İslam Alemi Olarak Bir Çoğunun Sırtı Dönük Olsa Da. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 15.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.