Bir aileniz varsa ki çoğumuzun var olduğunu düşünüyorum, bazı şeyleri kendimiz için değilde sevdiklerimiz için, ailemiz için yapmaya çalışacağız. Size en basit bir örnek sigarayı bırakmak desem; ne dersiniz? Bir sürü bahane de üretebilirsiniz bu konuda. Ben az içiyorum zaten ya da iradem zayıf bırakamıyorum. Benim içtiğim keyfe keder. Bu bahaneleri çoğaltabiliriz... Hakeza içki, diğer kötü hal ve davranışlarınız içinde durum böyledir...

Sürekli içilen alkol ve sigaranın vücudu ne kadar yıprattığını, yaşlanmanızı hızlandırdığını, nefes darlığına ve tansiyona yol açtığını artık herkes biliyor, söylemeye bile gerek yok. Belki çok küçük yaşta başladınız, alkol ve sigaraya, ama şimdi artık evlisiniz, iki üç belki daha fazla çocuklarınız var. Çok erken bir zamanda çekip giderseniz bu dünyadan yazık değil mi onlara, geride kalanlara? Eşinizin hatırı sayılır bir mesleği bile olsa, tek başına üç dört çocuğun hakkından gelebilmek kolay bir şey mi?

Sevdiklerimiz var, bizi seven akraba, eş dost bir sürü tanıdıklarımız var. Genç yaşta göçüp gittik mi kim bilir ne kadar üzülürler arkamızdan. Ya geride kalanlar? Hızlı araba kullanmayı sevseniz de, tatile giderken, arabanın içinde sizden başkaları da var. Hanımınız, çocuklar. Biraz da onları düşünün canım. Siz hızlı araba kullanma zevkinizi tatmin edeceksiniz diye, aklınız başınızdan gitmesin. Yüz elli yüz seksen kilometre sürat yapmak da neyin nesi? Trafikte hatalar anlıktır, sonrası ise felaket, Allah kimselerin başına vermesin...

Bir çoklarımız vergi veriyoruz. Tabi ki kendimiz için değil bu vergiler, vatanımız kalkınsın, daha bir refah içinde yaşayalım diye... Gelecek nesiller daha güzel günler görsün diye... Çocuklarımızı askere gönderiyoruz. Cephelerde düşman ile alçaklarla ölesiye savaşıyorlar. Kendileri için mi bin türlü zorluklara katlanıyorlar? Asla, hep vatan uğruna, hep gelecek nesiller daha müreffeh bir Türkiye'de yaşasın, dik duralım, namertlere boyun eğmeyelim diye...

''Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.'' demiş Yunus Emre. Memleketimizi yüceltmek için insanlarını sevelim, ağaçları, kuşları, kelebekleri, kedileri bile sevelim. Sevelim ki ayrışmadan uzak, birlik ve beraberlik içinde geçsin bu güzelim Türkiye'de günlerimiz, haftalarımız aylarımız, yıllarımız... Sen sağcısın, ben solcuyum ya da o Cimbomlu, öbürü Fenerli, bir başkası Beşiktaşlı diye kavga etmek de neyin nesi? Bencilce düşünürsek, birbirimizin düşüncelerine saygı göstermez isek, sadece kendimiz için yaşamaya kalkarsak işte o zaman hem fert olarak hem de ülke olarak kaybederiz. Gelecek güzel günler de bütün milletimize huzur içinde, ayrışmadan, birlik ve beraberlikle yaşamayı nasip etsin Cenabı Mevla... 
( Bazı Şeyleri Kendimiz İçin Yapmayacağız başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.