Baklavayı seversiniz de, harf olarak kelime olarak ona benzerliği olan bir de bakla vardır... Zaman zaman dilin altından çıkar bu bakla, zaman zaman da zorlamak lazım çıkması için. Ne iştir bu dil altında ki bakla? Çok mu sever acaba baklayı yiyen de hemen dilinin altına atar, biraz da orada geviş getirir gibi çiğner çiğner durur...

Bazen karşınızda ki kişi lafı evirir de çevirir, bir türlü sadede gelmez, gelmek istemez. O bakla bir türlü ağzından, dilinin altından çıkmak bilmez. İşte o zaman dışarıdan müdahale gerekir... Önemli Bakla Profesörlerinden Halis Muhlis Baklagillerin iki ciltlik o muhteşem eseri ''Bakla Yeme ve Pişirme, Dil Altından Sorunsuz Çıkartma Tekniklerinin Sosyoekonomik olarak irdelenmesi ve incelenmesi.'' adlı kitabında bu konuya şöyle değinilmektedir... ''Şayet ağızdan bir türlü bakla çıkmıyor ya da çıkmak istemiyorsa, ağzında bakla olan vatandaş önce gıdıklanır, baktınız olmadı, sonra okkalı bir tokat vurulmaz, vuruluyormuş gibi yapılır, yine de ağzında ki bakla çıkmamakta ısrar ederse, bu seferde baklaya yalvarılır, canım bakla cicim bakla hadi çık şu biraderimin ağzından diye dil dökülür.'' Böyleyken böyledir durumlar...

Kimi zamanlarda ağızda ki dilin altında ki baklalar birden fazla da olabilirler, işte o zaman her baklaya ayrı ayrı müdahale etmek gerekir. Müdahale ederken de hiç acele etmemek ve sabır ile baklaların zayıf anını kollamak lazım gelir...

Bakla diğer bir adı ile ful, baklagiller familyasından gelen kazık köklü bir bitki, bir besin olup hakkı ile pişirilirse pek de güzel bir besin kaynağıdır. O nedenle kimselerde ne kadar müdahale ederseniz edin ağzında ki baklayı çıkartmaz, çıkartmak da istemez. Hele de soğuk yendiği zaman üstüne de biraz sarımsaklı yoğurt, oh be değmeyin keyiflerine... Yani çıkar mı bu bakla ağızdan ya da dil altından... Cumburlop mideye indirilir...

Edindiğimiz bilgilere göre de bakla, baharın müjdecisi bir sebze imiş. Bakla tezgahlara düştü mü anlayın ki soğuk geçen o kış günleri yavaş yavaş geride kalmaya başlamıştır. Bakla seçerken öncelikle renginin yeşil olduğuna dikkat etmek gerekir. Taze fasulye gibi ortasından ikiye böldüğünüzde klik sesi çıkıyorsa, tazeliğinden emin olabilirsiniz. 

Yine gelelim dilin altında ki veya ağızda ki baklaya... Velev ki çıkmadı bu dilin altında ki bakla ya da baklalar, haliyle birden de çok olabilir... Son çare ameliyat ile çıkartmaya çalışmaktır ki bu baklaları, onun da çok kolay bir ameliyat olmadığını baklalologlar da üstüne basa basa söylemektedirler... Ayrıca ameliyat ile ağızdan çıkan baklaların da fazla bir işe yaramadığı, derin araştırmalar sonucunda İsviçreli Bilim Adamları tarafından tespit edilmiştir... 

( Dilin Altından Bakla Çıkarttırma Teknikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.