Ey sevgili güzel nsan,
Sen sen ol bırakma elinden, sevgi ve muhabbet anahtarını!
Zira bu anahtar ile en paslı kapılar çok rahat açılır! Girilemeyen en asi gönüllere bile girilir!
Unutma ki, gönüllere giremeyen cennete de giremez!
Gönüllere girmek çok da zor değil
Sevgi ve muhabbet anahtarı ile en taşlaşmış gönüllere bile,çok rahat girersin yeter ki bunu yapmak iste! 
Kim, bu üç günlük fani dünyada mutlu olmak istiyorsa,
Kim, yerin göğün sahibi olan, şanı yüce Allah’ın rızasını kazanmak istiyorsa,
Kim, cehennem narlarının her türlüsünden, azad olmak istiyorsa,
Ne pahasına olursa olsun bu anahtarı bırakmasın elinden!
Sevgi ve muhabbet ile çok muhkem gönül köprüleri inşa edilir!
Ferhat’ın Şirin için içi dolu sevgilerle yalçın kayaları delip suyu getirmedi mi?
Kerem Aslıya olan sevgi ve muhabbeti için aşkından cayır cayır yanmadı mı
Tahir Zühre’si için başını zalim cellada uzatmadı mı?
Hz Ali, Peygamber efendimize olan sevgi ve muhabbeti için, ölüm döşeğine uzanmadı mı?
Her şeye kadir olan Allah cc peygamber efendimize habibim demedi mi?
Doksan dokuz esması olan Allah Yeri göğü sahibi, her şeyi, onun yüzü suyu hürmetine yaratmadı mı?
Sevgi ve muhabbet yollarında hamal olmak, 
Onunla yaşamak, onunla dolmak, insanın yaşam tarzı olmalı!
Suyu çok berrak ve coşkun akan, yanan bağırların hararetini gideren, bir pınardır sevgi!
Sevgi ve muhabbettir, uzakları yakın yakınları uzak eden,
Sevgi ve muhabbettir, en manidar visal ve firakları yaşatan,
Sevgi ve muhabbettir, fikri güzel gönlü güzellerin gönüllerinde otağ kurduran,
Cennet kapılarından biri de sevgi ve muhabbet kapısıdır.
O kapıdan içeri girmek, bazen bir tatlı tebessüm iledir
O kapıdan içeri girmek, zalimlere gerektiğinde celalli ve haşin bakmakladır.
O kapıdan içeri girmek, mazlumların, garip gurabanın kimsesiz dul ve yetimlerin yanında olmaktır!
O kapıdan içeri girmek, kılı yağdan çekmek gibi çok rahat ve kolaydır.
O kapıdan içeri girmek, din gününün sahibi Allah’ın Vedud esmasına, canı gönülden iman etmektir
Sevgi ve muhabbet değil midir insanı şeref abidesi eden?
Sevgi ve muhabbet değil midir insanı Allah’a yakınlaştıran?
Sevgi ve muhabbet değil midir insanı insanlıktan nasiplenenlerin nazarında su gibi aziz eden?
Sevgi ve muhabbet değil midir insanı sevdiren sevindiren?
Benim yaşam tarzım hep bu oldu ve bu ten bu canda kaldığı müddetçe de bu olmaya devam edecektir!
Gerçi bundan dolayı kolay kolay unutamadığım çok sıkıntılar da yaşadım ama kıymeti harbiyesi yok
Kim, aklıselim düşünüyorsa, kim, unutulmamak istiyorsa,
Kim, ahretini mamur etmek istiyorsa,
Kim, insanların birbirinden güzel ve hayırlı dualarını almak istiyorsa,
Sevgi ve muhabbet yollarında aşk ve şevkli bir yolcu olsun
Her yolun yolcusuna yol erzakı lazımdır
Ama bu yolun yolcusunun erzakı içi dolu sevgi ve muhabbetlerdir.
İçi dolu sevgi ve muhabbetler, başı dumanlı karlı çok ulu dağları aştırır!
İçi dolu sevgi ve muhabbetler, sual melekleriyle sıkı fıkı dost ettiri!
İçi dolu sevgi ve muhabbetler, kabir azabından kurtarır!
İçi dolu sevgi ve muhabbetler, insanın kabrini cennet bahçelerinden bir bahçe ettirir!
Ey güzel insanlar, gelin sevgi ve muhabbet fedailiği yapalım!
Bir esması da Vedud olana tapalım!
Ne pahasına olursa olsun insanı sadece ve sadece rahmana götüren yollara sapalım!
Ey sevgili güzel insan,
Muhammedi gül bahçelerinde,
Dostça ve kardeşçe birbirimizle sarılıp kucaklaşalım!
İnsanlara daha çok faydalı olmak için,
Hayır ve hasane işlerinde birbirimizle hummalı yarışalım!
Üç günden fazla birbirimizle dargın kalmayalım hemen barışalım!
Sevgi ve muhabbet, insanların can suyudur!
Sevgi ve muhabbet, insanların rahmani kılavuzudur!
Sevgi ve muhabbet, viyana kapılarına kadar at sırtında giden atalarımın asil ruhudur!
Sevgi ve muhabbet, çocuğunu abdestli emziren annelerin şefkat ve merhametidir!
Sevgi ve muhabbet, bakmakla yükümlü olduklarını helal lokmalarla doyuran babaların alın teridir!
Sevgi ve muhabbet, emri bil maruf nehyi anil münkeri işin kolayına kaçmadan yapmaktır!
Sevgi ve muhabbet, ilmi ile amel edenlerin önünde saygı ile el pençe divan durmaktır!
Sevgi değil midir yılanı deliğinden çıkaran?
Sevgi ve muhabbet daha nelerdir neler…
19-20/Haziran/2018

( Bırakma Elinden Sevgi Ve Muhabbet Anahtarını başlıklı yazı sadeceo tarafından 29.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.