Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 1.06.2018
Okunma Sayısı : 1611
Yorum Sayısı : 4
Günün Yazısı

Bu Yazı 2.06.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

İNTİHAR ETMEK YASAKTIR.

     İntihar etmeyi Allah yasaklamıştır. Ölüm bir kader olayıdır. Allah dilemişe ve eceli gelmişse o kişi ölür. Eğer kişinin eceli gelmemişse o intihara teşebbüs etse dahi ölmesi mümkün değildir. Ama kişi intihara teşebbüs etmekle Allah’ın emrine asi gelmiştir.

4/NİSÂ-29: Yâ eyyuhellezîne âmenû lâ te’kulû emvâlekum beynekum bil bâtılı, illâ en tekûne ticâreten an terâdın minkum, ve lâ taktulû enfusekum, innallâhe kâne bikum rahîmâ(rahîmen).                                                                                                                                   Ey îmân edenler (âmenû olanlar)! Birbirinizin mallarını batılla (haksızlıkla) yemeyin, ancak sizin rızanızla yaptığınız ticaret hariç. Ve kendinizi (ve birbirinizi) öldürmeyin (intihar etmeyin). Muhakkak ki Allah, size karşı Rahîm'dir.

     Allah intiharı yasak etmiştir. Bir çok mealci Fecr -28 de ki “İrcii ila Rabbiki” (Rabbine geri dön) emrini ölüm emir sanmaktadır. Oysa ki insanın kendini öldürmesi açık bir şekilde bu ayetle yasaklanmıştır. Demek ki Fecr -28 de Allah ruhumuzu ölmeden evvel Allah’a ulaştımamızı emretmektedir.

     İntihar eden kişi kendisine zulmetmiştir ve gideceği yer cehennemdir.  Allah’ın verdiği canı yalnız Allah alır.

4/NİSÂ-30: Ve men yef’al zâlike udvânen ve zulmen fe sevfe nuslîhi nâra(nâren) ve kâne zâlike alallâhi yesîrâ(yesîran).                                                                                                                                                                       Ve kim bunu düşmanlık ve zulümle yaparsa, o taktirde biz onu yakında ateşe yaslayacağız. Ve işte bu, Allah için kolaydır.

     İntihar edenler şeytanın adımlarına tabi olmuşlardır. Şeytan insanlara her zaman şeri emreder.

24/NÛR-21: Yâ eyyuhellezîne âmenû lâ tettebiû hutuvâtiş şeytân(şeytâni), ve men yettebi’ hutuvâtiş şeytâni fe innehu ye’muru bil fahşâi vel munker(munkeri) ve lev lâ fadlullâhi aleykum ve rahmetuhu mâ zekâ minkum min ehadin ebeden ve lâkinnallâhe yuzekkî men yeşâu, vallâhu semî’un alîm(alîmun).                                                                                                                                                                                            Ey âmenû olanlar, şeytanın adımlarına tâbî olmayın! Ve kim şeytanın adımlarına tâbî olursa o taktirde (şeytanın adımlarına uyduğu taktirde) muhakkak ki o (şeytan), fuhşu (her çeşit kötülüğü) ve münkeri (inkârı ve Allah'ın yasak ettiklerini) emreder. Ve eğer Allah'ın rahmeti ve fazlı sizin üzerinize olmasaydı (nefsinizin kalbine yerleşmeseydi), içinizden hiçbiri ebediyyen nefsini tezkiye edemezdi. Lâkin Allah, dilediğinin nefsini tezkiye eder. Ve Allah, Sem'î'dir (en iyi işitendir) Alîm'dir (en iyi bilendir).

     Şeytan yeryüzünde insanın en büyük düşmanıdır. Şeytan yeryüzündeki en büyük düşmanı olan insanların tamamını cehenneme götürmek için uğraşır.

2/BAKARA-168: Yâ eyyuhen nâsu kulû mimmâ fîl ardı halâlen tayyiben, ve lâ tettebiû hutuvâtiş şeytân(şeytâni), innehu lekum aduvvun mubîn(mubînun).                                                                                  Ey insanlar! Yeryüzündeki helâl ve temiz şeylerden yiyin. Ve şeytanın adımlarına tâbî olmayın (izinden gitmeyin). Muhakkak ki o, sizin için apaçık bir düşmandır.

     Allah'ın temiz ve helâl ettikleri dururken haram ettiklerini yemek, şeytanın adımlarına tâbî olmaktır. Allahütealâ şeytanın adımlarına tâbî olmamamızı emrettiği halde herkes şeytanın adımlarına tâbî olmuştur. Şeytanın arkasından cehenneme doğru yol almaktadırlar.

     Okullarda, üniversitelerdedin adına” insanların kurtulması mümkün olmayan yanlış şeyler öğretilmektedir. Bu korkunç sonuca göre, insanların %90'dan fazlası kurtulamayacaklardır. Yanlış din öğretisini, (doğruları bunca yıldır söylememize rağmen kabul etmek istemeyen) bir taassup softalığıyla din âlimleri öğretmektedirler. Ve dünyanın en büyük vebalini omuzlarına almış durumdalar. Kendileriyle beraber insanların çok büyük bir kısmını cehenneme götürecekler. Ve bugün Allah'ın yasakları serbest, Allah'ın emrettikleri suç olmuştur. Bir büyük adaletsizlik bütün boyutlarıyla hüküm sürmektedir. dînin gerektirdiklerini yaşamak isteyen insanlara bu ülke bir cehennem haline getirilmek istenmektedir.

     Bu yanlışlar dizisi, insanların farkına bile varmadan şeytanın tesirinde kalmaları sebebiyle olmaktadır. Şeytan öyle kurnaz bir mahlûktur ki insanın iç sesini taklit ederek kendi sesiymiş gibi düşüncelerini kabul ettirir. Allah'ın yolunda olmayanlarla meşgul olmasına gerek yoktur onlar zaten cehenneme gideceklerdir. Ama bir insan Allah'ın yoluna girmeye kalkarsa, Allah'a ulaşmayı dilerse işte o zaman şeytan onun en büyük düşmanı olacaktır. Bu yüzden Allahütealâ insanları cehenneme götürerek apaçık düşman olan iblise ve onun ayak izlerine tâbî olmamızı istemiyor.

    O yüzden Allah bana teslim olun ki, şeytanın sultanlığından kurtulun diyor.

2/BAKARA-208: Yâ eyyuhellezîne âmenûdhulû fîs silmi kâffeh(kâffeten), ve lâ tettebiû hutuvâtiş şeytân(şeytâni), innehu lekum aduvvun mubîn(mubînun).                                                      Ey âmenû olanlar! Hepiniz silm'e dahil olun (Allah'a teslim olun)! Ve şeytanın adımlarına tâbî olmayın. Muhakkak ki o, size apaçık düşmandır.

 

Allah razı olsun.

Burhan AKSU

 

( İntihar Etmek Yasaktır. başlıklı yazı mihrimah tarafından 1.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.