"Ey iman edenler! Bir topluluk başka bir topluluğu alaya almasın; belki onlar kendilerinden daha hayırlıdır. Kadınlar da başka kadınları alaya almasın; belki onlar kendilerinden daha hayırlıdır. Birbirinizi ayıplamayın; birbirinize kötü lâkaplar takmayın. İmandan sonra fasıklıkla anılmak ne kötü isimdir! Bu davranışlardan kim tevbe etmezse, işte onlar zalimlerin tâ kendileridir." (Hucurât, 11)

 

Kimde bir kusur görsen alay eder durursun

Adeta tellal bulur âleme duyurursun!

 

Kimin burnu eğridir kimin kulağı büyük

Kimi topaldır, kimi kör, dolaşır boynu bükük!

 

Kimi fakirdir yırtık elbiseler giyinir

Kimi bulamaz banyo arar durur didinir!

 

Bilmeyiz neden yapar nedendir güler ağlar

Bizi güldüren haldir neden göğsünü dağlar!

 

Kusur Allah vergisi olur mu hiç yergisi

Allah böyle yaratmış değişmiyor sergisi!

 

İnsan cahil kalmışsa bu toplumun suçudur

Alay değil, eğitmek boynunun borcudur!

 

Ey alaycı aynaya bak yoksa sen fasık mısın?

İnandım derken şerrin yolunda sanık mısın?

 

Hemen tevbe et yoksa zalimlerden olursun

Allah’ın celaliyle elemlerden solursun!

 

Saffet Kuramaz

( Müslüman, Kardeşinin Kusurunu Örtendir başlıklı yazı safdeha tarafından 7.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.