Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 11.06.2018
Okunma Sayısı : 1603
Yorum Sayısı : 18
Günün Yazısı

Bu Yazı 12.06.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
''OKU''  EMRİNİN  MANASINI  KAVRAYAMAMIŞSAN  KADİR  GECESİNİN  BİN  AYDAN  HAYIRLI  OLMASINDAN  SANA  NE?

Kur'an-ı  Kerimde  doğrudan  doğruya  hakkında ayet  olan  çok  önemli  bir  gecedir  Kadir  Gecesi.  Nitekim  Kadir  Suresi bu  günün  anlamını  şu  şekilde ifade  eder:   Biz onu Kadir gecesinde indirdik.Kadir gecesinin ne olduğunu sen nereden bileceksin?Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve Ruh o gece Rablerinin izniyle, her iş için inerler.O gece, tanyeri ağarıncaya kadar süren bir selâmettir.

Peki  Kadir  gecesi  niçin  bu  kadar önemlidir? 

Çünkü  inancımıza  göre  Kur'an  ilk  kez  bu  ayda  indirilmeye  başlanmıştır.  Kur'an'ın  nasıl  indirildiğini de  sanırım  bilmeyen  yoktur.  Ve İlk  Ayetin  ''  Oku '' olduğunu  da  bilmeyen  yok  değil  mi?

Şimdi  gelin  hep  beraber  önce  1272-1273  Yıllarında  bu  ülkede  ''  oku  ''  emri  nasıl  anlaşılmış bakalım.  Sonra  da  günümüzde  '' Oku''  emrini  nasıl  anlıyoruz?

1272- 1273  Yıllarında  Anadolu  Selçuklu  Sultanı  IV.  Kılıçarslan  ''  oku''  emrini  ''Sadece  Kur'an  oku''  Olarak  algılamadı.  Almış  olduğu  İslam  eğitimi  ona  Kur'anın  yanında  Fizik,  Kimya,  Matematik,  Astronomi,  Felsefe  ve  daha  nice  bilimleri  okuması  gerektiğini  söylüyordu.  Ayrıca  kendisinin  okuması  da  yetmezdi.  Madem ki  sultandı  o  halde  halkı  da  okumalıydı.

İşte  bahsettiğimiz  tarihte  Kırşehir  valisi  olan Nurettin  Cibril  Bin  Caca Bey'e  şehirde  bir  mederese  kurdurmasını  emretti.  Cacabey  bu  medreseyi  kurdurdu  ve  medrese  günümüze  kadar varlığını  sürdürmüştür.( Bina  olarak  tabii  ki ) 

Bu  medresede  astronomi dersleri  veriliyordu  (  Şimdi  en  modern  liselerimizde  bile  seçmeli  ders  olarak  okutulamıyor  çünkü  öğretmeni  yok.)

Caca  Bey  Medresesi  ya  da  Külliyesinde  İslami  ilimler  de  vardı  elbette.  Yani  Kur'an,  Tefsir,  Hadis  gibi  dersler.   Ve  dahası  Tarih,  Coğrafya,Mantık, özellikle de  Felsefe  okutuluyordu (  Bu  dersler  günümüzde  seçmeli derslerdir  bilmem  bilir  misiniz? ) 

Öylesine  ilgiçtir  ki  bu  medrese,  kapısında  bulunan  üç  roket  kabartmasını  sırrı  hâla  çözülebilmiş  değildir. ( 1.  ve  2.  Resimlerde  o  roketleri  görüyorsunuz )

Kısaca  1272-1273  Yıllarında  bu  ilkede kendilerine  ''  alim,  bilim  adamı ''  yahut  da  ''devlet  yöneticisi ''  Denilen  kişiler  ''  Oku ''  Emrini  Hem  Kur'anı  oku,  hem  de  diğer  dünyevi  ilimleri  oku  olarak  algılamış  ve  ona  göre  davranmışlardır. 

1272-1273  yıllarında  Allah'ın  ''  Oku ''  Emri  mucibince  bizim  insanımız  roket  yapmaya  çalışmıştır.  Gök  yüzünü,  yıldızları  incelemiştir  o  günün  şartlarına  göre...

Günümüze  gelelim. 

Atalarımız  roket  yaparken (  veya  yapmaya  çalışırken ) günümüzün  sözde  mürşitleri  ne  yapmışlar   peki?

Mesela  onlardan  biri  olan Cübbeli  Ahmet  Hoca  ''Size  öteki  dünyada Fizik, Kimya,  Tıp  sormayacaklar ''  Demiştir.  Yani  ona  göre  Allah  bizlere  ''  Oku ''  derken  Fizik,  Kimya  ve  Tıbbı  okunacaklar  listesine  almamış (!) 

Bir  başka  mürşid  olan Ahmet  Bursevi de  '' Oku ''  Emrini  nasıl  anladığını  anlatsın  mı  bizlere?

"Bu Challenger diye bir uzay aracı fırlattılar ya. O tam fırlatıldığı zamanda Hatme'nin içindeydik. Bak yazılıdır o da. Hatme'nin içerisindeydik, Ahmet amca Hızır Aleyhiselam'dan yardım istedi. Televizyon yok, hatmenin içerisindeyiz. Fırlatıldı hala niye patlamadı diyor Ahmet amca. Sesli konuşuyor, duramıyor. Mehmet Emin amca da dedi ki 'Ahmet merak etme cıvatalarını gevşettik biraz sonra bu düşecek.' Yemin ediyorum, saatle yazdık oraya. Dediği saatte tam saniyesi saniyesine ertesi gün haberlerde dinledik. O saatte Challenger patladı.'' 

Evet,  28 Ocak  1986  da  ABD  tarafından  uzaya  gönderilen  ancak  kalkışından  kısa  süre  sonra  havada  patlayan  Challenger  uzay  aracını  meğer  bizim  mürşitler (!)  İmha  etmişler (!) Şeyh  Ahmet  Bursevi  hazretleri (!) bu  gerçeği (!)  yıllar  sonra  11  Mart  2018  yılında  yani  atalarımızın Caca Bey  Medresesini  kurup  uzay  araştırmaları  ve  roket  yaptıkları  tarihten 745 sene  sonra  böylece  açıklıyor.

Hani  buram  buram  cehalet  ve  buram  buram  safsata  ya,  haydi  o  kısmı  es  geçelim  ve  gerçekten  de  uzay  mekiğini  bu  hazretlerin  düşürdüğünü  kabul  edelim  bir  an  için.  Peki  neden?  Bir  uzay  mekiğinin neresi bu  şeyhe  battı ki  düşürdüler?  (!) O  uzay  mekiğinde yedi  kişi  vardı  ve  hepsi  öldü.  Onlara  gareziniz  neydi?  Size  ne  zararları olmuştu  da   uzay  aracının civatalarını  gevşetip  o  insanları  öldürdünüz?(!)  Sahi  uzay  aracında  civata  olup olmadığından  emin  misiniz?  ))))

Allah'ın  ''Oku '' emri   Kur'anın  hangi  ayetinde ''Bilimsel  çalışmalara  düşman  olun.  Hele  de  bunu  yabancı  bir  devlet  yapıyorsa  mutlaka  yok  edin''  diyor?

Yani  ''Allah  insanlara  ''  Oku '' demiş, bunlar da  bir  şeyleri  okumuşlar  ama  okudukları  asla  Kur'an olmadığı  gibi  bilimin  zaten  zerresi  bile  yok.

Kısaca  ''  Oku ''  yu  ''  Maval  oku '' olarak  anlamışlar. 

Yalnız  bu  örnekler öyle iki  tane  değildir  maalesef.

Şimdi  bir  başka  resme  geçelim ( 5.  Resim  )

Bir  sürü  insan  sap  gibi  dikilmiş,  şeyhlerinin  huzurunda...  Ne  yapıyorlar  dersiniz?

Efendim  şeyhin  halifeleri  bunlara  önce  ''  Bir  evliyanın  huzurunda  bir  an  durmak  yüz  elli sene  ibadetten  daha  efdaldir  (  Daha  hayırlıdır )  diyor;  bir  başka  halife ise  çıtayı  daha  da  yükseltip  150  seneyi  1000  seneye  çıkarıyor.

Yani  efendim  1000  Aydan  daha  hayırlı  olan  Kadir  gecesini  beklemeye,  bu  geceyi  ibadetle,  duayla,  zikirle  geçirmeye ''  Allah'ım  sen  affedicisin. Affetmeyi  seversin.  Beni  de  affet''  Diye  dua etmeye  gerek  yok (!)  Şeyh  Mahmut  Efendi  bizlere  daha  da  efdalini  sunuyor (!) Onun  huzurunda  sap  gibi  dur,  bin  sene  ibadet  sevabını  kap.  1000  Aylık bir  sevap  için  de  kendini  boşuna  yorma. 1000  ay  84  sene  ediyor.  Bin  senenin  yanında  lafı  mı  olur? 

Ha  unutmadan, ''Şeyh  Mahmut  Efendi'nin  huzurunda  bir  an  durmak  1000  sene  nafile ibadetten daha efdaldir''   yani  ''  Allahın  huzurunda  bulunmaktansa  Mahmut  Efendi'nin  huzurunda  ayakta  dikilmek ''  Daha  hayırlıdır  diyerek  şirkin  en  koyusunu  işle  sonra  da   Atatürk'ün  manevi  huzurunda  saygı  duruşunda  bulunanlara  '' Putperest '' De. Bunu  nereye  koyarlar  onu  da  bilemiyorum.

Evet,  Allah,  bugün  Kadir  Gecesi  olarak  kutladığımız  günde,  yani  bundan  1408  sene  önce  ''   

1- Yaratan Rabbinin adıyla oku!
2- O, insanı bir alekadan (embriyodan) yarattı.
3- Oku! Rabbin sonsuz kerem sahibidir.
4- O Rab ki kalemle yazmayı öğretti.
5- İnsana bilmediği şeyleri öğretti.

Ayetlerinin geldiği  günde insanlara  ilk  olarak  ''  Oku''  diyor.  Yukarıda  resmini  gördüğünüz  cemaatin  mürşidleri (!)  de  bir  şeyler  okuyorlar lakin  okudukları  yine    Kur'an  değil.  Yine  bilimle  uzak  yakın  hiç  bir  ilgisi  yok  ve  hepsinden  kötüsü  resmen  Allah'a  ortak  koşuyorlar.  Yani  şirk  içindeler.

Gelelim  sonuca:

Bugün  Kadir  Gecesi

Bugün  ülkemin  insanlarının  bir  kısmı  yine  dini  sohbet dinlemek(!),  İmanlarını  tazelemek(!) ,  lebalep  sevaplarla  dolup  günahlarını  sıfırlamak  için (!)  1000  Aydan  daha  hayırlı  olan  Kadir  gecesine  değil,  şeyhlerinin  huzuruna  koşacaklar  1000  senelik  sevap  kapmak  için.  Ve  namazlarında  da  yine  pek  çoğu  ''İkra’ bismi rabbikellezi halak ( Yaratan  Rabbinin  adıyla  oku ) diyecekler;  yine  '' İnne  enzelnahu  fi  leyletil Kadr (  Kadir  gecesi  bin aydan  hayırlıdır'' Diyecekler.

Bir  kez  daha  söyleyeyim:

''OKU''  EMRİNİN  MANASINI  ANLAYAMAMIŞSAN  KADİR  GECESİNİN  BİN  AYDAN  HAYIRLI  OLMASINDAN  SANA  NE?

Bu  mübarek  gecede   tek  bir  şey  için  dua  edeceğim:

Allah -  özellikle  tüm  Müslümanları -  ''Oku ''  Emrinin  manasını  idrak  eyleyenlerden  etsin.  Onu  idrak  ettiğimiz  gün  inanın  bana  Allah  tüm  günahlarımızı  affeder  zaten.

Selam  ve  sevgilerimle  tüm  İslam  Aleminin    Kadir  gecesini  kutluyor,  uyanışa  vesile  olmasını  diliyorum  Yüce  Rabbimden. 

  Videolar:

https://www.youtube.com/watch?v=2SqsSPPUjW8

 https://www.youtube.com/watch?v=DyMu4bKwAGQ

RESİMLER

1-2  Kırşehir  Cacabey  Medresesinden  görüntüler
3-  Challanger'in  düşüşü
4-  Şeyh  Ahmet Bursevi
5- Mahmut  Hoca  ve  onun  huzurunda  durarak  1000  yıllık nafile  ibadetten  daha  fazla  sevap  kazanmaya  çalışan  müridleri. 

( ''oku'' Emrinin Manasını Kavrayamamışsan Kadir Gecesinin Bin Aydan Hayır başlıklı yazı Sami Biber tarafından 11.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.