Bazen dualarımızın Tanrı katında kabul görmediği yanılgısına kapılırız. Halbuki bağışlayan ve esirgeyen Tanrı elbette darda kalan kullarının dualarını geri çevirmez. Hata bizdedir yani. Hiç Tanrı kullarının dualarını geri çevirir mi?

Reddedildiğini sandığınız dualarınızda icap şartlarından birinin eksi olma olasılığını hiç düşündünüz mü? Bilip bilmeden suçlamak kolay tabi... En basitinden bir dilekçenin bile bir sürü kayıt ve şartı varken Tanrı’ya yapılan duanın da olması gerekmez mi?  Zaten dualar durup dururken reddedilmez. Mutlaka bir sıkıntı vardır halledilmesi gereken.

       Yine de ‘Ama ben sürekli dua ediyorum, bir türlü karşılığını alamıyorum.’ diyenlere rastlamışsınızdır. Bu tipler çarpılacaklarını da düşünemezler. Tanrı kullarının duasını kabul etmez mi hiç? Öyleyse dualarım kabul olmuyor dememeli, zamanını kolluyor demeli. Nasıl mı? Anlatmaya çalışayım dilimin döndüğünce.

       Aslında bütün dualar kabul oluyor. Mesele duaların çakışmasında... İki duadan birinin diğerine baskın gelmesinde yani… Şöyle açıklamaya çalışayım isterseniz.

       Herkesin yani her kulun dua ve niyaz etme hakkı var mı yok mu? Önce bu noktada bir anlaşmaya varalım. Sizin nasıl Tanrı’dan bir şeyler talep etme hakkınız varsa, mesela bir eczacının, doktorun, avukatın da olamaz mı? İşte mesele burada ortaya çıkıyor.

Diyelim ki hastasınız ve iyileşmek için dua ediyorsunuz. Ama zaman ilerledikçe bir türlü iyileşemiyorsunuz. Bu sefer inançlarınız zayıflıyor, dualarınızın rağbet görmediğini sandığınız için. Oysa Tanrı katında dua ve niyazlarınız işlem görmekte, emin olun. Daha önce bahsettiğim şu çakışma olmasa…

Çakışma da nooliii diyorsunuz. Açıklamaya çalışayım. Aynı anda eczacı da işlerinin açılması ve eve ekmek götürmek için dua etmekte olsa mesela. Eee eczacı da aynı Tanrı’nın kulu değil mi? Onun duasının da kabul görme hakkı yok mu? Şimdi eczacının duası kabul olsa sizin hasta olmanız gerek.

Sizin dua kabul olunca eczacının gönül koyması, eczacının duası kabul edildiğinde sizin küsmeniz aslında son derece anlamsız değil mi? Düşünsenize avukat işlerinin açılması için aynı Tanrı’ya dua ediyor. Tanrı avukat diye kabul etmesin mi duasını? Ama avukata iş çıkması için suç işlenmesi gerek. Ortada bir suç varsa, ister istemez bazı mağdurlar da olmak zorunda.

Bu mağdurlardan biri sen de olabilirsin. O zaman küçük aklınla kalkıp da eleştirmeyeceksin. Boynumda muska da taşıyorum kazaya belaya karşı ama gene de başıma bela geliyor diye hayıflanmayacaksın. Belki senin bilmediğin bir şeyler var. İbadeti tam bir ana baba çocuklarının polis olması için, bir diğer nur yüzlü ana baba da avukat oğlunun işlerinin açılması için dua etmiş olabilir. Polis kadrosu açılması ve avukatlara iş düşmesi için suç ya da sorun olması gerek. Sen de bu duaların kurbanı olmuş olabilirsin.

Daha ötesi de var bu işin. İki millet düşünün birbiriyle savaşa tutuşmuş. İkisi de topyekûn duaya durmuş. Savaşı kazanmak için. Düşünsenize milyonlarca dua aynı anda göklere yükseliyor. Valla dua makamının işi zor… Hangisinin duasını kabul etse, öbür tarafın tarafın duası otomatik olarak kabul edilmemiş oluyor. Duaların çakışması dedikleri bu işte..

 

 

      

      

 

( Dua Neden Kabul Olmaz başlıklı yazı Serdar Adem tarafından 11.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.