Top öyle yuvarlanıyor ki, Türkiye’nin Futbol Takımı Dünya Futbol şampiyonasında yok. Futbolcumuz mu yok ki, hayır … O kadar çoklar ki, üstelik futbolcuyum diye kıvırta kıvırta yürüyor caddelerde… Onları, beş yaşında ki çocuğa sorsanız nasıl da bilir, tuttuğu bir takımı mutlaka vardır. Her oyuncusunu sayar, oyuncusundan oluşan bir kart koleksiyonu bile vardır. 

Futbol, ülkemde tutkudur, vaz geçilmezdir. Oynanan bir maç üzerine bahisler oynanır, iddialara girilir, yenen sevinir sokaklara dökülür, üzülen boynunu büker abartısız insan içine çıkamaz hale gelir, sinirinden belki çevresine zarar verir, çoluk çocuğunu, eşini döver. 

Ülkemde insanlar bir ev veya araba almak için her şeyi dener, çünkü almak çok zordur. Ülkemde iş aslanın ağzında, üniversiteyi bitir, KPSS’yi yüksek puanla kazan, YDS den geçerli notu al… Bu da yetmiyor, bir de mülakatı geçmek için torpili bulmak gerekiyor. Yaş oluyor otuzlu yıllar… Gençlik neredeyse bitiyor. Bu şartlarla yaşamak zorken, on sekiz yirmi yaşında üstelik çoğu lise seviyesinde eğitim almış  futbolcusu onbinlerce kişinin maaşı toplamı parayı birden alıyor, lüks araba, villada yaşıyor, en güzel mankenlerle eğleniyor, içki, kumar ve zevk verici ilaçlar cabası… Kısacası haramın içinde sefa sürüyor. Bu futbolcuya memleketin yüzü suyu hürmetine oynadığın maçı kazan deniyor, kazanmıyor. Ne yüzsüz adamsın sen ya… Sen bu vatan için savaşmazsan, bu vatan için çaba göstermezsen, kazandığın tüm paralar zehir zıkkım olsun! Ulan Mehmetçik savaşıyor canını ortaya koyuyor, peki sen ne yapıyorsun ha…

O beş yaşında ki çocuğun beynine bu işini yapmaz, vatanını sevmez kişilerin ismini kazıyacağımıza, Sahabelerin, peygamberlerin, vatanı için savaşmış komutan ve sultanların, alimlerin ismini öğretelim olmaz mı? O beş yaşında ki çocuk, namaz kılsın, Kur’an okusun daha iyi olmaz mı? Bunu yapmakla çocuğa kötülük yapılacağını iddia edenlere şu soruyu soruyorum- Acaba bizi ne yüceltecek, insanın nankörlüğü mü, yoksa Rabbimin gücü, ihsanı ve rahmeti mi? Çocuğun futbolcuyu bilmese ne olur ki? O futbolcuya özenmese ne olur, ne kaybeder ki? 

İnanın beğenmediğiniz veya eleştirdiğiniz bitli Arapların bir çok ülke takımı Dünya kupasında oynuyor, haberiniz olsun! Benim ülkemin takımı olmadığı ve Müslüman oldukları için onları destekliyorum. Başarılı olsunlar istiyorum. Onlara dua ediyorum. Özellikle katolik ülke futbolcularının el kol hareketi ile yaptıkları duaları görünce, niçin bu dünya kupasında olduklarını yadırgamıyorum. Onlar inandıkları gibi yaşıyor ve dua ediyor ya biz? Üstelik bu maçlar yüzünden yaptıkları her şeyin bir misyonerlik olduğunun bilincinde, bile bile yapıyorlar bu hareketleri… Allah korusun, “Bir Müslümanı nasıl katolik yaparız!” derdindeler… 

Uyan ey Türkiye’min güzel insanı, uyan… Sen vatanını sevmeyen futbolcuyu asla sevme, onlara değer verme… Paralarını maçlarını izlemek için onlara harcama! O paraları fakirlere ver, açları doyur, onlar sana hayır dua etsinler! 

Saffet Kuramaz

( Dünya Futbol Şampiyonası başlıklı yazı safdeha tarafından 19.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.