İnsan sağlığı ile ilgili çok önemli bir bilim dalı tıp. Başta doktorlar ve hemşireler, sağlık memurları, büro görevlileri olmak üzere, bir çok kişi bu işten ekmek yiyor, rızkını temin ediyor. Son zamanlarda yazılı ve görsel basında sık sık duyuyoruz darp edilen/edilmeye çalışılan başta doktorlar olmak üzere, diğer sağlık çalışanlarının başına gelenleri... Yazık, gerçekten çok yazık! Bu kadar mı insanlıktan yoksun ve sağduyu yoksulu bu insanlar?

Bir insan doktor olmak için ne sıkıntılara katlanır acaba, hiç bilir mi bu vandallar? Normal tıp eğitimi altı sene, bir de buna ihtisası eklediniz mi on seneye kadar, hatta daha da fazla bir süreye kadar uzayabiliyor tıp eğitimi... Bu insanlar hakaret işitmek, aşağılanmak, darp edilmek için mi bu mesleği seçtiler? Bu sağlık çalışanlarına saldıran beyinsizler de hiç idrak, akıl ve mantık çalışmaz mı?

Bütün doktorlar, mesleğe başlarken Hipokrat Yemini ederler... Nedir Hipokrat Yemini? Hipokrat Yemini esasen Hipokrat tarafından kaleme alınmamıştır. Bir öğrencisi tarafından 5. Y.Y.'da yazılı hale getirilmiştir. Bu kaleme alınan and, 2 bin yıldır eğitimini tamamlayan doktorların sembolik yemini olmuştur... Hipokrat Yemini eden bir doktor, hastaları arasında hiç bir ayrım gözetmez, gözetemez. Var gücü ile hastalara yardım elini uzatır. Bunu yaparken aşağılanması, hakarete uğraması, darp edilmesi hiç de hoş değil... Ne insanlığa sığar, ne de ahlak ve terbiyeye...

Doktor ve diğer sağlık çalışanlarına şiddet uygulayanlar bunun cezasını en ağır biçimde çekmelidir. Her doktor bu ülkenin bir değeridir. Tıp İlmi ve doktorluk, çok zor ve emek isteyen bir meslektir. Eğer ki bir ülke tıp adamlarının kıymetini bilmiyorsa, onlarını koruyamıyorsa vay haline o ülkenin...

Bu darp olayları genellikle gece nöbetlerinde yaşanmaktadır. Doktorlarımızı bu vandallar dan korumak hepimizin insanlık görevidir. Cezalar caydırıcı olmadığı müddetçe, sıkça yaşanır bu tür olaylar ki geçenlerde de bir doktoru darp eden bu vandallar dan bazıları mahkemeye çıkartılıp serbest bırakılmış. Daha sonra valiliğin devreye girmesiyle tekrar tutuklanmışlar ki doğrusu da budur. Nasıl ki daha önce gazileri darp eden kabadayılar ceza aldıysa, bu kabadayıların da adaletin terazisinden kurtulmamaları lazımdır...

Unutulmamalıdır ki, doktorlar hastaları yaşatmak için gece gündüz demeden mesleklerini şevk ile aşk ile yapmaya çalışmaktadır. Onlara kalkan ellere lanet olsun. Verilecek ağır cezalar ile birlikte, kamu hizmetlerinden de bu vatandaşların men edilmesi, toplumun vicdanını da biraz olsun rahatlatacaktır... 

( Nedir Bu Sağlık Çalışanlarının Vandallar Dan Çektiği başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.