Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 21.06.2018
Okunma Sayısı : 1237
Yorum Sayısı : 0

CENNETE GİTMEK İSTEYENLER. İŞTE ALLAH’IN CENNETİ GARANTİ ETTİĞİ AYETLER.

 

Hiç kimse ibadetleri ile cennete gidemez diyen Peygamberimize. Sen de mi ya Resulüllah diye sorar sahabe. Allah’ın Resulü cevap verir; evet ben de ama Allah beni rahmetinin ve fazlının içine aldı.

Evet cennete Allah'ın rahmeti ile gidilir. Rahmetin alınabilmesi ise bir niyettir. Allah'a ruhunu ölmeden önce ulaştırmayı ve onun ermiş evliyası olmayı dilemek işte bu kadar kolay. Ama şeytan bu niyeti yaptırmamak için her hileyi yapıp türlü mazeretler uydurur.

Allah’a ulaşmayı dileyenler şirkten kurtulur ve takva sahibi olur.

30/RÛM-31: Munîbîne ileyhi vettekûhu ve ekîmûs salâte ve lâ tekûnû minel muşrikîn(muşrikîne).

O'na (Allah'a) yönelin (Allah'a ulaşmayı dileyin) ve O'na karşı takva sahibi olun. Ve namazı ikame edin (namaz kılın). Ve (böylece) müşriklerden olmayın.

Takva sabi olanların Allah günahlarını örter ve ona furkanlar verir.

8/ENFÂL-29: Yâ eyyuhellezîne âmenû in tettekullâhe yec’al lekum furkânen ve yukeffir ankum seyyiâtikum ve yagfir lekum, vallâhu zul fadlil azîm(azîmi).

Ey âmenû olanlar! Allah'a karşı takva sahibi olursanız sizi furkan (hak ve bâtılı ayırma özelliği) sahibi kılar! Ve sizden (sizin) günahlarınızı örter ve size mağfiret eder (günahlarınızı sevaba çevirir). Ve Allah, büyük fazl sahibidir.

Takva sahibi olanlar Allah’ın dostlardır. Allah’ın takva ehli dostlarına dünyada ahirette de korku yoktur.

10/YÛNUS-62: E lâ inne evlîyâ allâhi lâ havfun aleyhim ve lâ hum yahzenûn(yahzenûne).

Muhakkak ki Allah'ın evliyasına (dostlarına), korku yoktur. Onlar, mahzun olmazlar, öyle değil mi?

10/YÛNUS-63: Ellezîne âmenû ve kânû yettekûn(yettekûne).

Onlar, âmenûdurlar (ölmeden evvel Allah'a ulaşmayı dileyenlerdir) ve takva sahibi olmuşlardır.

10/YÛNUS-64: Lehumul buşrâ fîl hayâtid dunyâ ve fîl âhıreh(âhıreti), lâ tebdîle li kelimâtillâh(kelimâtillâhi), zâlike huvel fevzul azîm(azîmu).

Onlara, dünya hayatında ve ahirette müjdeler (mutluluklar) vardır. Allah'ın sözü değişmez. İşte O, fevz-ül azîmdir.

Allaha nefs tezkiyesi yaparak teslim olanlar kullarının arasına girer.

Cennetlere ise Allah’ın dostları, sevapları günahlarından fazla olan takva ehli kullar gireceklerdir. Ey Peygamberlerin bile garantisi yok diyen Kur’an’sız din yaşayan karamsar Müslümanlar. Bu Allah’ın cennet garantisidir.

50/KAF-31: Ve uzlifetil cennetu lil muttekîne gayre baîdin.

Ve cennet, takva sahipleri için uzak olmayarak yaklaştırıldı.

50/KAF-32: Hâzâ mâ tûadûne li kulli evvâbin hafîz(hafîzin).

İşte size vaadolunan şey budur (cennettir). Bütün evvab (ruhu Allah'a ulaşarak sığınmış), ve hafîz olanlar (başlarının üzerine devrin imamının ruhu ulaşmış olanlar) için.

50/KAF-33: Men haşiyer rahmâne bil gaybi ve câe bi kalbin munîbin.

Gaybda Rahmân'a huşu duyanlar ve münib (Allah'a ulaşmayı dileyen) bir kalple (Allah'ın huzuruna) gelenler (için).

23/MU'MİNÛN-102: Fe men sekulet mevâzînuhu fe ulâike humul muflihûn(muflihûne).

O zaman kimin mizanı (sevap tartıları) ağır gelirse işte onlar, felâha erenlerdir.

89/FECR-29: Fedhulî fî ibâdî.

(Ey fizik vücut!) O zaman, (nefsini tezkiye ettiğin ve ruhunu Allah'a ulaştırdığın zaman Bana kul olursun) kullarımın arasına gir.

89/FECR-30: Vedhulî cennetî.

Ve cennetime gir.

Allah razı olsun.

Burhan AKSU

( Cennete Gitmek İsteyenler. İşte Allah’ın Cenneti Garanti Ettiği Ayetler. başlıklı yazı mihrimah tarafından 21.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.