Kaybetmek… Sahip olduklarımızla ilgili bir gerçektir! Kimi zaman ölüm gibi telafisi olmayan, kimi zaman halkın siyasetçiye ders verir gibi verdikleri tepki oylarını görebilmek, kimi zaman üniversite sınavı için gereği gibi çalışmadığı için bir üniversiteye yerleşememek, kimi zaman iyi yolu kaybedip, şer yola yönelmek… Ölümden gayrisinin telafisi mümkün olabilir, ancak elde edilen sonuca sabırlı olmak da gereklidir…


Kaybeden kişi, bu başına gelen durumdan dolayı başkasına hata ya da kusur yüklememelidir. Örneğin, seçime kaybeden kişi, sandıkta sorun yoktu ama demokrasi hilesi vardı ve kaybettik dememelidir. Ya da hayatını kaybeden yakını için, yola çıkmasaydı trafik kazası yapmaz ve ölmezdi diye veryansın etmemelidir. Kaybetmek de kazanmak gibi her koşulun yerine gelmesiyle mümkündür. Ancak ne kadar tedbir alsak da, ölüm, eğer zamanı gelmişse, engellemenin mümkün olmadığı ve küllü iradenin sırrında olan bir durumdur. Sebepler değişir ama, ölüm saati değişmez!


Kaybetmek… Değişimin başlangıcıdır. Artık geçmişteki alışkanlıklar devam edemez, çevre ve oyunun aktörleri aynı değildir. Geçici bir üzüntüsü olsa da, hayat devam eder. Örneğin bir kişi üç gün ölen yakınına ağlar, sonra bakar ki, onsuz hayat farkında olmadan şekillenmeye başlar. Zamanla ölen bu yakını geçmişinde anı olur yalnızca. Seçimi kaybeden kişi, seçimden önce ki söylemlerine aldırmadan söylediklerini unutur gibi görünür. Çeşitli bahaneler üretir, onu seçeni adeta teselli eder. Seçilmedik ama başka seçimlerde seçiliriz der, çok çalışacağız der, çalışmayanın partide yeri yok der ve bir iki üzüntülü görünüm ile, paçayı yırtar… Sonrası ise, aynı siyasetine devam eder. Ancak değişmezse, siyaset arenasından silinir gider. Kaybetmek çünkü, değişmeyi gerektirir.


Kaybetmek… Yeni bir mevsimi yaşamaktır. O mevsime göre meyvesi, hayat şartları, havası ve onun sıcaklığı vardır. Her insan ona göre uyum sağlar!  Aslında yeni doğanlar dünyayı yeniden kurgular, onu büyüten, eğitenler yaşlanır ve dünyadan ayaklarını çekerek her şeyi yeni nesile devrederler. 


Kaybetmek… Olmazsa olmaz, yaşamın bir döngüsüdür. Acısı da tatlısı da aynıdır, yalnızca yaşayanı ve yaşatanı değişir.


Saffet Kuramaz

( Kaybetmek Değişimdir başlıklı yazı safdeha tarafından 27.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.