Yaşadığımız bu dünya üzerinde hayat bize sürprizleri sunmak için hazır iken, bizler bunun farkına varmadan, hayatın sunacağını beklemeden, başka yollardan kişilerden hemen bulmak için hayatın yönünü kendimize göre değil, ters yöne çevirerek hayatı kendimizden uzaklaştırarak sürprizleri kaçırarak, başkalarından beklediğimizde gerçekleşmeyerek hayal kırıklığı içinde yolumuza devam ediyoruz. Hayat bize az bir karşılıkla karşılıklı muhabbetle az sabırla benimle ol derken, bizler hayır olamaz kabul edilemez diyerek diklenirken, başka yollara saparak bize sürpriz sunacak olan hayatımızı ömrümüzü kazancımızı sevincimi elimden alanlara vererek onlara bile bile ”piyon” olarak farkına varmadan, kendimiz olmadan başkalarının şekil verdiği şekilsiz birisi olmayı seçiyoruz farkında değiliz.

 

Refah bolluk ise ferahın karşılığıdır sabrın yolunda yürüyerek elde edilen değil midir? Refah ve ferahlık hep bana demek hiç değildir, bizler hep bana diyerek sürprizleri refahı ferahı kaçırıyoruz ve hala dönmeyecek olan giden treni garda bekliyoruz. Kendinden bir parça ver iki parça al derken hayat, biz hayır bir parça vermem ama üç parça alırım başka yerden diyerek, sıfırı alıyoruz yan yatıyoruz utanmıyoruz farkına varmıyoruz. Kazanmadan miras kalsın yan gelip yatayım diyerek daha çok hayatın sürprizlerini kaçıracağız…

 

Boşlukta yaşamak bizi en sonunda yere düşürür ki bir yerimizi sakatlar veya sakat bırakabilir ki o zamanda hayattan zevk alamayız, ama zevk almak içinde bir daha kendimizi boşluğa da bırakmayız. Farkındaysanız hayatın hem eksi hem artı yönü var bilmem anlata bildim mi acaba? Hep artı yönde giderseniz bir gün eksi olanla karşılaşarak artının kıymetini, bir gün boşlukta yürürken düşmemenin pozitif olmanın değerini anlarsın. Bazen hayatı alt katmanında yakalar sürüklenerek peşinden gideriz, bazen de üst katmanına çıkar sürünmeden dimdik yürür ve hayatın bize vermek istediği mesajı anlayarak devam ederiz ya da etmeyiz sürünmeye devam ederiz vesselam.

 

Yürü koçum yürü seni adam sansınlar

Adamlığı görenler anında utansınlar

Boş yolları boşlukla dolduranlar çoktur

Sen yolları insanlığınla doldur hayran kalsınlar

 

Mehmet Aluç


( Hayatın Alt Üst Katmanında Yaşamak başlıklı yazı kul mehmet tarafından 27.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.